خدمات

قهوه دمی چیست؟ طرز تهیه قهوه دمی

قهوه دمی چیست؟ طرز تهیه قهوه دمی به چه صورت است؟ یکی از خاص ترین قهوه هایی که در کافه ها می خورید قهوه دمی می باشد. از دیر باز تاکنون مردم دنیا عادت به خوردن نوشیدنی های گرم در طول روز دارند. یکی از این نوشیدنی های معجزه آسا که می تواند خستگی شما را از بین ببرد قهوه می باشد که بسیاری از افراد از آن استقبال می کنند.

دنیای قهوه بسیار وسیع است و از مدل های متنوعی تشکیل شده است. حتی نحوه سرو آن می تواند بر روی مزه قهوه تاثیرگذار باشد. قهوه دمی یکی از رو شهای آماده کردن قهوه می باشد که در این مقاله می خواهیم بدانیم دقیقا قهوه دمی چیست و طرز تهیه آن به چه صورت است. شما عزیزان برای خرید و یا دریافت قیمت لوازم قهوه دمی می توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

قهوه دمی چیست؟

یکی از محبوب ترین انواع قهوه در دنیا قهوه دمی می باشد. در واقع قهوه دمی نوعی از قهوه است که از عبور آب داغ از بین قهوه های آسیاب شده و سپس رد شدن آن از فیلتر قهوه به دست می آید.

دم کردن، معمول‌ترین راه سرو دانه‌های قهوه برشته شده برای تهیه یک نوشیدنی گرم است. روش‌های دستی دم کردن قهوه، ارزان و آسان بوده و تاریخچه آن به قوم اوریو اتیوپی باز می‌گردد. قهوه دمی چیست؟

قهوه دمی چیست؟ طرز تهیه قهوه دمی

در قرن پانزدهم میلادی، عثمانیان بخش‌هایی از اروپای مرکزی، شمال آفریقا و آسیا را به قلمرو خود اضافه کردند و همین عامل منجر به گسترش تجارت آنان با آفریقا، آسیا و اروپا گردید که در همین زمان با قهوه آشنا شدند. قهوه در کشورهای ایران، ترکیه و مناطقی از اروپا، در قرن شانزدهم وارد گردید و در مدت زمان کوتاهی، این نوشیدنی دلچسب به سرعت در سایر کشورهای دنیا نیز، مرسوم شد.

کشور ترکیه یکی از پیشگامان عرصه تهیه قهوه است که روش دستی تهیه آن را ابداع نموده است. طبق اختراع آنان، ابتدا دانه‌های قهوه برشته شده و سپس آسیاب می‌شدند. به این دانه‌ها آب اضافه میشد و در یک ظرف گود به جوش می‌آمد. و سپس به نوشیدنی قهوه می‌رسیدند.

طرز تهیه قهوه دمی

برای تهیه قهوه دمی نیاز به قهوه ساز دمی دارید یکی از بهترین مارک قهوه ساز دمی در بازار برند kef می باشد که می توانید آن را از مجموعه فیدار سورن با مناسب ترین قیمت تهیه کنید. دیگر موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه دمی به شرح زیر می باشد:

  • دانه های قهوه تازه برشته شده
  • آسیاب قهوه (اگر دانه ها قبلا آسیاب نشده باشند)
  • یک قهوه ساز دمی
  • آب

دستورالعمل:

  1. دانه های قهوه را در صورت نیاز به درشتی دلخواه آسیاب کنید.
  2. یک فیلتر قهوه را در سبد دم قهوه ساز قرار دهید.
  3. مقدار مورد نظر تفاله قهوه را اندازه بگیرید و به فیلتر اضافه کنید.
  4. مقدار آب مورد نظر را اندازه بگیرید و به مخزن آب قهوه ساز اضافه کنید.
  5. قهوه ساز را روشن کنید و منتظر بمانید تا فرآیند دم کشیدن کامل شود.
  6. پس از اتمام دم کردن، قهوه را در لیوان بریزید و لذت ببرید!

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از قهوه ساز های دمی وجود دارد و انواع مختلف قهوه طعم متفاوتی به شما می دهد، بنابراین ممکن است بخواهید مقداری از قهوه آسیاب شده و آبی که استفاده می کنید و همچنین زمان و دمای دم کشیدن را امتحان کنید.

قهوه دمی چیست؟ طرز تهیه قهوه دمی

قهوه دمی چیست؟ طرز تهیه قهوه دمی

خرید لوازم قهوه دمی

قهوه دمی یکی از گزینه های روی میز در انواع کافه ها و کافی شاپ ها می باشد و مزه آن با قهوه اسپرسو کاملا متفاوت است. از عمده ترین تفاوت میان قهوه اسپرسو و قهوه دمی می توان در میزان آسیاب شدن دانه های قهوه و زمان دم کردن آن اشاره کرد. در بخش های پیشین به سوالات قهوه دمی چیست و طرز تهیه قهوه دمی پاسخ داده شد.

مدت زمان دم کردن قهوه اسپرسو بسیار کوتاهتر است. چون در نوع دمی قهوه به مدت بیشتری در تماس با آب جوش می ماند! قهوه دمی با ریختن آب جوش بر روی قهوه آسیاب شده ای، که درشت تر از قهوه اسپرسو است، یعنی اندازه متوسط دانه آسیاب شده، تهیه می شود. آب از طریق فیلتر قهوه عبور کرده و درون ظرف می ریزد.

در صورتی که قهوه دمی را به هر نوع قهوه ای ترجیح می دهید می توانید برای خرید لوازم آن به فیدار سورن و تجهیزات آشپزخانه صنعتی سورن کیچن مراجعه کنید و تمامی محصولات آن را با تخفیف به صورت یکجا سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *