خدمات

راهنمای راه اندازی کافه

پیش از شروع کار های راه اندازی و ورود به کسب و کار کافه، بهتر است که حتما راهنمای راه اندازی کافه را بخوانید. به طور کلی برای انجام هر کاری بهتر است که پیش از شروع آن، حتما راهنمای انجام آن کار را مطالع کنید، و اطلاعات لازم و کافی را راجع به آن جمع آوری کنید، و سپس اقدام به ورود به آن کسب و کار یا صنعت بکنید. دلیل انجام این کار هم این است که شما زمانی که می خواهد کار جدیدی را شروع کنید، به طبع اطلاعات کمی درباره آن و چند و چون آن دارید، اما زمانی که راهنمای ورود و یا راهنمای راه اندازی آن کار را می خوانید، اطلاعات شما در آن حوزه افزایش پیدا می کند، و شانس موفقیت تان در آن حوزه افزایش میابد. در ادامه بحث راهنمای راه اندازی کافه هم همراه فیدارسورن بمانید، تا اطلاعات بیشتری راجع به مطالبی مثل کافه ها، خرید لوازم کافه و راهنمای راه اندازی کافه کسب نمایید.

صحبتی درباره کافه

خب به طبع یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از خواندن راهنمای راه اندازی هر کسب و کاری باید بدانید، تعریف آن کسب و کار است. در مورد کافه هم همچین قصه ای جود دارد و شما پیش از خواندن راهنمای راه اندازی کافه، باید با تعریف خود کافه آشنا باشید. به تعریف و زبان ساده کافه ها را می توان گفت، مکان های عمومی ای هستند که دارای مکان هایی برای نشستن هستند، و افراد برای صرف انواع نوشیدنی های گرم و سرد که معمولا نوشیدنی های بر پایه قهوه هستند، برای برگزاری نشست ها و جلسات کاری، برای گرفتن جشن های مختلف مثل جشن تولد، گداشتن قرار های دوستانه و عاطفی و… به آن ها مراجعه می کنند.

راهنماي راه اندازی کافه

به بخش اصلي صحبت ها يعني راهنمای راه اندازی کافه رسیدیم. راه اندازی هر کسب و کاری همان طور که قبل تر هم به آن اشاره کوچکی شد، دردسر ها و داستان های خاص خودش را دارد، که با کسب و کار های دیگر متفاوت است. هر کسی هم که قصد ورود به آن صنعت یا کسب و کار را داشته باشد، برای این که شانس موفقیت خود را بالا تر ببرد، و بهتر کارش را شروع کند، بهتر است که با این دردسر ها و داستان ها، و ظرافت های آن کسب و کار آشنا باشد. حال شمایی هم که قصد ورود به صنعت و کسب و کار کافه ها را دارید بهتر است که با چند و جون کافه داری و مسائلی مثل تجهیزات کافه که باید برای خرید آن ها یا همان خرید لوازم کافه از مراکز معتبری مثل فیدارسورن اقدام کنید، و در کل راهنمای راه اندازی کافه مطلع باشید. در قسمت پایینی این بند یکسری از مراحل راه اندازی کافه که بخش مهمی از راهنمای راه اندازی کافه هستند را با هم مشاهده می کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید لوازم کافه رستوران دست دوم

پلن و برنامه ریزی

در اولین وهله از مراحل راهنمای راه اندازی کافه شاپ شما به این احتیاج خواهید داشت که بدانید برنامه و هدف تان از راه اندازی کافه چیست؟، آیا قرار است به کوچکی یه فروشگاه نوشیدنی های بر پایه قهوه باشد و یا یک کافه رستوران بزرگ با منوی کاملی از انواع نوشیدنی های گرم و سرد، به همراه انواع مختلفی از غذا های ایرانی و فست فود ها؟. همچنین شما در این مرحله باید میزان توانایی مالی تان، علاقه مندی و مقدار دانش و تخصصی که در این زمینه دارید را هم مشخص کنید و در صورت نیاز زمانی برای بالاتر بردن آن ها گذاشته، سپس اقدارم به خرید لوازم کافه از مراکز معتبری مثل فیدارسورن کرده و کافه خود را راه اندازی کنید.

ريختن طرح کسب و کار یا همان بیزنس پلن

 در این مرحله از مراحل راهنمای راه اندازی کافه، پس از این که برنامه خود را مشخص کردید و اطلاعات تخصصی تان در حوزه کافی شاپ را بالا بردید، وقته آن رسیده است که با انجام مطالعات تخصصی و حرفه ای تری که برای راه اندازی هرکسب و کاری لازم است مثل مطالعات فنی، مطالعات بازار، مطالعات استراتژیک و مدل کسب و کار، بیزنس پلن یا طرح کسب و کارتان را نوشته و یک قدم به مرحله خرید لوازم کافه و کافی شاپ، و افتتاح کافه تان نزدیک تر شوید.

انتخاب كردن مکان مورد نظر و اجاره یا خرید مغازه یا ملک

 پس از طی کردن دو مرحله قبلی راهنمای راه اندازی کافه به مرحله یافتن مکان مناسب کافه می رسیم. در زمان انتخاب مکان برای کافه یا کافی شاپ تان، و اجاره مغازه، به چند مسئله باید توجه داشته باشید. از مهم ترین مطالبی که باید در زمان گشتن به دنبال مکان مناسب آن ها را در ذهن داشته باشید، عبارت اند از، داشتن جای پارک مناسب در روبرو و اطراف مکان، قرار گرفتن در مکان شلوغ و ترجیحا خیابان های اصلی به جهت دسترسی به بازار هدف، داشتن متراژ مناسب، دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و… .

گرفتن مجوز های لازم

پیش از این که کافه خود را راه اندازی کنید به این نیاز خواهید داشت که مجوز ها و مدارک لازم را کسب کنید تا به شما اجازه فعالیت داده شود. البته برخی از این مجوزهای لازم برای راهنمای راه اندازی کافه را می توان بعد از استارت کار هم کسب کرد. برخی از مجوز ها و مدارک مورد نیاز راه اندازی کافه یا کافی شاپ عبارت اند از پروانه یا جواز کسب، کارت بهداشت، گواهینامه بازآموزی آموزش بهداشت اصناف و… .

خرید لوازم کافه و تجهیزات کافی شاپ

این مرحله که موضوع اصلی این مقاله هم می باشد، این است که شما باید بر اساس حجم و اندازه کسب و کاری که در سر دارید و متناسب با بودجه و سرمایه ای که برای این کار گذاشته اید، یکسری وسایل و لوازم مورد نیاز را تهیه و خریداری کنید. برخی دیگر از مراحل راه اندازی کافی شاپ که پس از خرید تجهیزات کافی شاپ قرار دارند هم عبارت اند از، طراحی دکوراسیون کافه و تجهیزات کافی شاپ، تدوین و طراحی منوی کافه، پیداکردن مراکز تامین مواد اولیه مورد نیاز، استخدام نیروی کار اعم از باریستا، گارسون و…، آموزش حرفه ای کارکنان کافه، بازاریابی، تبلیغات و جذب مشتری و… . در قسمت پایینی این پاراگراف یکسری از انواع تجهیزات کافی شاپ که شما حتما در بحث راهنمای راه اندازی کافه باید با آن ها آشنا باشید، و در زمان خرید لوازم کافه از یک مرکز حرفه ای مثل فیدارسورن باید آن ها را در نظر داشته باشید، جمع آوری شده اند.

  • بویلر.
  • شیکر.
  •  عصاره گیر.
  • گل خامه زن.
  • آب پرتقال گیر.
  • آب میوه گیری.
  • آسیاب قهوه.
  •  اسپرسو صنعتی.
  •  بلندر.
  • پیچر.
  • دستگاه یخ ساز.
  • ست کاملی از لیوان ها و فنجان ها.
  • دستگاه ساندوچ ساز و توستر.
  • مایکروفر.
  • وافل ساز.
  • یخچال و فریزر زیر کانتری.

خرید لوازم کافه

امید است مطالبی که در طول مقاله راهنمای راه اندازی کافه مثل، مراحل راهنمای راه اندازی کافه، خرید لوازم کافه و… برای شما عزیزان بیان شدند، برای شما مفید واقع شوند و میزان هر چند کم و محدودی به اطلاعات شما عزیزان افزوده باشند. اگر که به دنبال راه اندازی کافه هستید، یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام دهید، خرید لوازم کافه است. در صورتی که کار های اولیه راه اندازی کافه را انجام دادید و به مرحله خرید تجهیزات کافی شاپ رسیدید، به شما توصیه می شود که برای انجام این کار سری هم به سایت معتبر فیدارسورن بزنید. گروه فیدارسورن یکی از بهترین گروه ها در حوزه ارائه و تولید انواع لوازم کافه هستند، و آمادگی دارند تجهیزات مورد نیاز شما را برایتان تامین نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *