خدمات

انواع ظروف بن ماری

یکی از ظروف مورد نیاز آشپزخانه های صنعتی، انواع ظروف بن ماری هستند. آشپزخانه های صنعتی از وسایل و تجهیزات مختلفی تشکیل شده اند که گروهی از این وسایل، ظروف مختلف هستند. یکی از این گروه ها از لوازم آشپزخانه های صنعتی هم که علیرقم استفاده و کاربرد زیاد  آنطور که باید و شاید بهشان توجه نمیشود، ظروف آشپزخانه های صنعتی رستورانها، کافی شاپ ها، فست فودها و در کل انواع کسب و کارهای حوزه غذا و خوراکی جات هستند. خوى اين ظروف هم به انواع مختلفی تقسیم میشوند که یکی از انواع آنها، ظروف بن ماری هستند. در ادامه مقاله انواع ظروف بن ماری هم همراه فیدارسورن بمانید تا با مسائلی مثل اینکه کاربرد ظروف بن ماری چیست، قیمت ظروف بن ماری و خرید ظروف بن ماری آشنا شوید.

انواع ظروف بن ماری

انواع ظروف بن ماری

یکی از پر کاربردترین ظروف در میان ظروفی که در آشپزخانه های صنعتی رستوران ها، کافه ها، فست فود ها و… مورد استفاده افراد قرار میگیرند، انواع ظروف بن ماری هستند. کلمه بن ماری ریشه ای فرانسوی دارد. جالب است بدانید که تنها کاربرد ظروف بن ماری در آشپزخانه های صنعتی و برای نگهداری مواد غذایی یا غذا ها نیست. نوع خاصی از این ظروف وجود دارند که در آزمایشگاه های شیمی مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این، از انواع ظروف بن ماری در دو جای دیگر هم استفاده میشودز برای نمونه این کلمه در زبان انگلیسی به معنای حمام آب گرم میباشد یا مثلا روشی به این نام وجود دارد که برای حل کردن پودر ژلاتین یا خارج کردن شکلات از حالت جامد مورد استفاده قرار میگیرد.

البته منظور ما از انواع ظروف بن ماری، ظرف های استیلی هستند که برای نگهداری مواد غذایی مختلف، در آشپزخانه های صنعتی از آن ها استفاده می شود. ظروف بن ماری نوعی ظروف از جنس استیل یا فولاد زنگ نزن هستند که برای نگهداری غذاها یا مواد غذایی در دمای مشخصی مورد استفاده کارکنان و آشپزان آشپزخانه های صنعتی قرار میگیرند. در آشپرخانه های صنعتی هم تجهیزات و وسایل مختلفی هستند که از این ظروف استفاده میکنند.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید سینی فر رشنال

انواع ظروف بن ماری ساده

همان طونه كه پیش تر هم به آن اشاره شد، انواع ظروف بن ماری نوعی ظروف از جنس استیل یا از جنس فولاد زنگ نزن هستند که برای نگهداری غذاها یا مواد غذایی در دمای مشخصی مورد استفاده کارکنان و آشپزان آشپزخانه های صنعتی قرار می گیرند. به عنوان نمونه اؤ استفاده های ظروف بن ماری میتوان به استفاده از بن ماری در یخچال های تاپینگ که برای سرد و تازه نگهداشتن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند یا تاپینگ های گرم که برای گرم نگهداشتن برخی مواد غذایی مثل سس ها مورد استفاده قرار میگیرند. اشاره کرد. یکسری از این ظروف بن ماری هم لگن هستند و در عمق ها، و شکل و شمایل مختلفی تولید و به بازار عرضه میشوند. از ظروف و لگن های بن ماری می توان به مواردی که در قسمت پایینی آمده اند، اشاره کرد.

  • بن ماری ۱/۴ عمق ۲۰.
  • بن ماری ۱/۱ عمق ۶٫۵.
  • درب بن ماری ۱/۳.
  • بن ماری ۱/۳ عمق ۱۰.
  • بن ماری استیل ۲/۱ عمق ۶٫۵.

انوع ظروف بن ماری پانچ

انواع ظروف بن ماری

انواع ظروف بن ماری

همان طور که قبل تر هم مشاهده کردیم، خود انواع ظروف بن ماری دنیای وسیع و گستردی ای دارند و طیف وسیعی از وسایل استیلی، استنلس استیل، فولاد زنگ نزن و… را تشکیل میدهند. یکی از این ظرفهای بن ماری هم که ظاهری درست به مانند سایر ظروف و لگن های بن ماری دارند اما در یک زمینه متفاوت اند، ظروف بن ماری پانچ یا سوراخ دار هستند. این دسته از ظروف بن ماری برای نگهداری سرد یا گرم موادی ساخته شده است که خیس هستند و ظرفی می خواهند که هم از آنها نگهداری کند و هم آب آنها را دفع کند. ظروف بن ماری پارچ ساختار پیچیده ای ندارند و درست به مانند آبکشهای ساده و فلزی هستند، با این تفاوت که در همه قسمتهای خود سوراخ ندارند و سوراخهای آنها به صورت ردیفی اند و از نظم و ترتیب بیشتری نسبت به آبکش ها برخوردارند. یکسری از انوع ظروف بن ماری پانچ را در قسمت زیرین مشاهده میکنیم.

  • بن ماری استیل ۲/۱ عمق ۲۰ پانچ.
  • بن ماری استیل ۲/۱ عمق ۶٫۵ پانچ.
  • بن ماری استیل ۲/۱ عمق ۱۰ پانچ.
  • لگن بن ماری ۱/۳ عمق ۱۰ پانچ.
  • لگن بن ماری ۱/۲ عمق ۱۵ پانچ.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید لوازم کافه رستوران دست دوم

کاربرد انواع ظروف بن ماری

یکی از کاربرد انواع ظروف بن ماری این میباشد که با جمع آوری مواد غذای در داخل شان از بهم ریختگی و نامنظم شدن محیط جلوگیری میشود.

می توان از این ظروف برای ذوب کردن شکلات استفاده کرد. زیرا شکلات در این ظروف نمیسوزد و شکلات آب شده هم به دیواره ها و کف آن ها نمیچسبد.

یکی دیگر از کاربرد ظروف بن ماری که شما پیش از خرید ظروف بن ماری بد نیست با آنها آشنا باشید، این میباشد که میتوان به کمک آنها عسل سخت را آب کرد. برای انجام این کار باید عسل را درون ظرف ریخت و ظرف را بر روی بخار آب یا آب جوش قرار داد.

از کاربرد ظروف بن ماری و ويژگی های آنها این است که از لحاظ بهداشتی و تمیز بودن، این ظروف زبان زد هستند و به راحتی می توان آنها را شست و تمیز کرد، زیرا مود غذایی به آن ها نمیچسبند.

به این دلیل که بن ماری ها روش تهیه و تولید خاصی دارند که به آن کشش عمیق گفته میشود، زنگ نمیزنند و طول عمر بسیار بالایی دارند. از همین رو پرداخت قیمت ظروف بن ماری بسیار منطقی میباشد.

آخرین کاربرد ظروف بن ماری هم که قرار است در اینجا به آن اشاره شود این است که میتوان از این ظروف به عنوان ظروف شفینگ استفاده کرد و به کمک آنها مواد غذایی را برای مدت طولانی سرد یا گرم نگه داشت.

قیمت ظروف بن ماری

انواع ظروف بن ماری

انواع ظروف بن ماری

یکی از مسائل در زمینه خرید انواع ظروف بن ماری، قیمت ظروف بن ماری است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که شمایی که قصد راه اندازی رستوران یا فست فودی، و خرید ظروف بن ماری برای آن را دارید، بوجه و میزان سرمایه مشخصی دارید، از همین رو به دنبال این هستید که با توجه به بودجه و برنامه ریزی مالی تان انواع ظروف بن ماری مورد نظرتان را تهیه کنید. متاسفانه اما باید گفت که به علت مشکلات اقتصادی و نبود ثبات در قیمتها نمی توان قیمت مشخصی برای ظروف بن ماری اعلام کرد و تنها میشود گفت که برای خرید انواع ظروف بن ماری شما باید چیزی بین 000/50 الی 000/500/2 تومان هزینه کنید.

خرید ظروف بن ماری

پس از این که از قیمت ظروف بن ماری مطلع شدید، اطلاعات لازم درباره آن را کسب و کردید، و از میان انواع ظروف بن ماری آن هایی را که به درد کسب و کار شما میخورند را شناسیایی کردید، نوبت به این میرسد که به سراغ خرید ظروف بن ماری بروید. برای خرید ظروف بن ماری، به شما توصیه میشود که به سایت فیدارسورن مراجعه کنید. فیدارسورن یک شرکت بسیار معتبر در زمینه فروش و تولید انواع لوازم و تجهیزات رستوران ها، فست فود ها و کافه ها است و آمادگی دارد که تمامی تجهیزاتی را که شما برای کسب و کار خود به آنها نیاز دارید را برایتان فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *