خدمات

یخساز صنعتی چیست

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که یخساز صنعتی چیست. درست است که اکثر آیتم هایی که تقریبا در همه کسب و کار های حوزه غذا و خوراکی جات فعالیت می کنند، از رستوران ها گرفته تا شیرینی پزی ها، کافه ها و…، به شکل داغ و گرم سرو می شوند، اما در میان آن ها آیتم هایی هم وجود دارند که به شکل سرد و خنک سرو می شوند. این آیتم های خنک برای این که آماده شوند، نیاز به یخ دارند. این که ببیند یخساز صنعتی چیست و با کم و کیف آن آشنا شوید، اگر که در شرف راه اندازی رستوران هستید یا اگر که اهل رستوران یا کافه گردی میباشید، برایتان جالب خواهد بود. جهت خرید یخساز صنعتی با فیدار سورن همراه باشید.

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز صنعتی چیست؟

پیش از این که درباره این که یخساز صنعتی چیست صحبت کنیم، بهتر است که سری به گذشته بزنیم. در قدیم و سالیان نه چندان دور، هیچ گونه دستگاهی وجود نداشت که به کمک آن آب را منجمد کنند و به اصطلاح یخ درست کنند. از همین رو مردمی که در کشور های گرم مثل کشور های آفریقایی یا استوایی زندگی می کردند، با مشکلات مختلفی مثل فساد مواد غذایی مثل گوشت و مرغ، و عدم وجود آب خنک برای نوشیدن دست و پنجه نرم می کردند. البته در زمان های خیلی قدیم و در زمان انسان های اولیه، آن ها راهی را برای رفع این مشکلات پیدا کرده بودند، آن ها به کمک چاه های زیر زمینی و غار ها که دمای خنکی داشتند از فساد مواد غایی خود جلوگیری می کردند. تا این که دستگاه یخساز اولین بار در سال 1850 توسط دکتر جان گوری اختراع شد و اولین دستگاه یخساز برای استفاده عموم در سال 1866 توسط تادئوس لوو ساخته و به بازار عرضه شد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید قهوه ساز صنعتی

اما در تعریف کلی و در پاسخ سوال یخساز صنعتی چیست باید گفت که یخساز صنعتی دستگاهی است که جزو تجهیزات برودتی آشپزخانه محسوب می شود که به آب لوله کشی متصل می شود و با کمک مکانیزم، کمرپرسور و کندانسوری که دارد، آب گرفته شده را به شکل های مشخصی مثل حبه ای، قالبی، پودری، پولکی و…. منجمد می کند و در محفظه خنک خود نگه می دارد تا هر زمان که کارکنان آشپزخانه های صنعتی رستوران ها، یا باریستا و کارکنان کافه ها، و یا کارکنان سایر کسب و کار های حوزه خوراکی جات به یخ نیاز پیدا کردند، از آن ها استفاده کنند.

انواع یخساز صنعتی

اولین بار که یخساز در سال 1866 ساخته شد، به طبع یک یخ ساز نه چندان کارآمد و کاملا متفاوت با یخساز هایی که ما میشناسیم بود، و حتی تا سالین خیلی بعد هم یخساز صنعتی ای وود نداشت که کسی بداند یخساز صنعتی چیست، اما با گذر زمان و با پیشرفت روز به روز علم و دانش در دنیا، یخساز ها هم درست به مانند تمامی وسایل و دستگاه ها روز به روز پیشرفت کردند و بروز تر از قبل شدند، تکنولوژی شرکت های تولید کننده لوازم آشپزخانه های صنعتی هم به جایی رسید که یخسازها را در چندین نوع مختلف، و برای مصارف مختلف مثل مصارف خانگی و مصارف صنعتی تولید کردند. از همین رو به جهت افزایش اطلاعات شمایی که می خواهید برای خرید یخ ساز صنعتی اقدام کنید، درباره یخساز ها، برخی از انواع یخساز های صنعتی که در بازار موجود هستند، در قسمت زیرین این پاراگراف معرفی شده اند.

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز صنعتی پولکی: یخساز های صنعتی پولکی که شما می توانید آن ها را تهیه نمایید، یکی از انواع یخساز های صنعتی می باشند که بیشتر برای سرد و خنک نگه داشتن ماهی ها از آن ها استفاده می شود. یخ های پولکی نسبت به تولیدی یخساز های دیگر مزیتی دارند که آن هم این می باشد که از دمای ذوب بالا تری برخوردار است و دیر تر آب می شود. به همین منظور یخ های پولکی بسیار مورد توجه ماهی فروشان قرار دارند.

یخساز صنعتی قالبی: در صورتی که سوال یخساز صنعتی چیست را بشنوید، ممکن است به یاد این یخساز ها یعنی یخساز های صنعتی قالبی بیفتید، زیرا یخساز های قالبی، صنعتی ترین یخ ساز های موجود در بازار هستند و یخ ها را در قالب های بزرگی تولید می کنند. به همین دلیل که یخ های تولیدی یخساز قالبی بزرگ می باشند و این دلیل که خود دستگاه یخساز قالبی هم فضای زیادی را اشغال میکند، رستوران ها و کافه های کوچک، اقدام به خرید یخساز صنعتی قالبی نمی کنند.

یخساز پودری: اگرکه از کافه دار ها و یا آبمیوه فروش ها بپرسید که یخساز صنعتی چیست، احتمالا شروع به صحبت درباره این نوع یخساز می کنند. یخ های تولیدی بخساز پودری که با پرداخت قیمت یخساز صنعتی می توانید آن را تهیه کنید، به شکل برف می باشند و نه آن قدر ها جامد هستند و نه آن قدر ها مایع. این نوع از یخ ها در فصول گرم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که واضح ترین مثال استفاده از آن ها هم یخ در بهشت ها می باشند.

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز صنعتی چیست؟

یخساز حبه ای: شاید بشود گفت که یخ سازی که بیشتر افراد در زمان شنیدن یخساز صنعتی چیست، ذهنشان به سمت آن می رود، یخساز های حبه ای می باشند. یخساز های صنعتی حبه ای پر کاربردترین یخ ساز های صنعتی هستند. از همین منظر بسیاری از افراد و صاحین کسب و کار های حوزه غذا و خوراکی جات، با پرداخت قیمت یخساز صنعتی، اقدام به خرید یخساز صنعتی حبه ای می کنند. همان گونه که از نام یخساز صنعتی حبه ای هم پیداست این نوع یخساز، یخ را به شکل حبه ای تولید می کند و در آب میوه فروشی ها و رستوران ها بسیار کاربرد دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: لوازم کافه و رستوران دست دوم

خرید یخساز صنعتی

پس از این که متوجه شدید که یخساز صنعتی چیست و با انجام بررسی ها، تحقیقات و پرس و جو های لازم تصمیم گرفتید که اقدام به خرید یخساز صنعتی کنید، باید به دنبال مرکز معتبری بگردید که یخساز مورد نظرتان را از آنجا تهیه کنید. به شما توصیه می شود که برای خرید یخساز صنعتی یا هر کدام از وسایل و لوازم آشپزخانه های صنعتی، به سایت فیدار سورن مراجعه کنید، گروه فیدارسورن گروهی معتبر هستند که در زمینه فروش تجهیزات آشپزخانه های صنعتی فعالیت می کنند و با مشاوره رایگان، آماده هستند بهترین نوع از هر کدام از تجهیزات آشپزخانه ای را که می خواهید برایتان فراهم کنند. جهت مشاهده لیست قیمت یخساز صنعتی به مجموعه فیدار سورن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *