خدمات

قهوه ساز صنعتی

قهوه ساز صنعتی یکی از وسایل و ابزار هایی می باشد که هر کافه و کافی شاپی فارغ از همه مسائل، به آن نیازمند است. قهوه و نوشیدنی های بر پایه آن، چه آن هایی که باید به صورت گرم سرو شوند و چه آن هایی که باید به صورت سرد سرو شوند، بخش بسیار مهم و بزرگی از منوی هر کافه و کافی شاپی را تشکیل داده اند، به همین خاطر برای آماده کردن این نوشیدنی های بر پایه قهوه، به این نیاز است که قهوه پودر و آسیاب شده، توسط دستگاهی به نوشیدنی مناسب قهوه و اسپرسو تبدیل شود. اگر که به دنبال راه اندازی کافه، کافی شاپ یا کافه رستورانی هستید یا اگر که اهل کافه گردی می باشید و مسائل مربوط به قهوه و کافی شاپ ها برای تان جالب است، در ادامه مقاله قهوه ساز های صنعتی هم همراه لوازم کافه و رستوران فیدارسورن بمانید.

قهوه ساز صنعتی چیست؟

به طبع پیش از این که انسان دست به خرید هر وسیله و دستگاهی بزند، بر او لازم است که با چیستی آن وسیله و دستگاه آشنا شود. به همین دلیل کسانی که به دنبال راه اندازی کافه یا کافی شاپی هستند، و به دنبال خرید انواع قهوه ساز صنعتی هستند، بهتر است که کمی با خود قهوه ساز های صنعتی کمی آشنا شوند. قهوه ساز که معنای فارسی کلمه انگلیسی Coffee Maker می باشد، وسیله و ابزاری است برای آماده سازی نوشدنی قهوه و تبدیل پودر و دانه قهوه به یک نوشدینی مطبوع و دلچسب. دستگاه های قهوه ساز با این که در مدل های مختلفی وجود دارند، اما اکثر بهترین دستگاه قهوه ساز های صنعتی ها معمولا این گونه هستند که با استفاده پودر قهوه آسیاب شده، نوشیدنی قهوه را آماده می کنند، برای این کار معمولا پودر قهوه آسیاب شده به یک قسمت مشخص متصل می شود و با کمک آب سرد که توسط دستگاه جوش آورده می شود، نوشدینی قهوه دلچسب ما آماده می گردد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید لوازم کافه و رستوران دست دوم

انواع قهوه ساز صنعتی

خرید قهوه ساز صنعتی | قهوه ساز صنعتی چیست؟

خرید قهوه ساز صنعتی | قهوه ساز صنعتی چیست؟

تمامی وسایل و تجهیزات مختلف در این کره خاکی، فارغ از این موضوع که در چه زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرند با این که توسط چه کشور و شرکتی تولید می شوند، دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. دلیل این که دارای انواع مختلفی هستند هم به این مهم بر می گردد که به انسان ها کمک کنند که کار های بیشتری را به شکل بهتری انجام دهند. قهوه ساز های صنعتی هم از این قاعده جهانی مستثنی نیستند و دارای انواع و اقسام مختلقی هستند. این انواع و اقسام مختلف به کافه و کافی شاپ داران کمک می کند که بهتر و با سرعت بیشتری نوشیدنی های بر پایه قهوه سفارش داده شده توسط مشتریان را آماده نمایند. انواع قهوه ساز صنعتی از موضوعاتی می باشد که در زمان خرید قهوه ساز صنعتی حتما باید آن را مد نظرتان قرار بدهید. برای آشنایی بهتر و بیشتر شما با انواع قهوه ساز های صنعتی، برخی از آن ها در قسمت پایینی این پاراگراف جمع آوری شده اند.

قهوه ساز فوق پیشرفته فرانکی مدل A200: قهوه ساز فوق پیشرفته فرانکی دیگر یک دستگاه قهوه ساز محسوب نمی شود و می توان آن را یک کافی شاپ کامل نامید. می شود گفت که با خرید قهوه ساز صنعتی پیشرفته فرانکی، شما در کافه یا کافی شاپ تان دیگر نیازی به باریستا یا کافی من نخواهید داشت و قادر خواهید بود تمامی نوشیدنی های بر پایه قهوه را به راحتی و با کمک این دستگاه تهیه نمایید. قیمت قهوه ساز صنعتی فوق پیشرفته فرانکی کمی گران است اما می شود گفت که از بهترین دستگاه های قهوه ساز صنعتی ها می باشد و ویژگی های منحصر به فردی مثل یک یخچال چهار لیتری، نازل آب جوش، نازل بخار، شست و شوی اتوماتیک، صفحه نمایش سه اینچی، دو گرایندر همزمان، فوم شیر گرم، داشتن قابلیت اتصال به آب شهری، داشتن کاربری بسیار آسان که حتی بدون استفاده از دفترچه راهنما هم می توان از آن استفاده کرد و ساخت کشور سوئیس بودن را دارا می باشد.

قهوه ساز دو گروپ فایما مدل FAEMA E98UP: این دستگاه از انواع قهوه ساز صنعتی می باشد که یک انتخاب عالی و مناسب برای هر کافه و کافی شاپی محسوب می گردد. این دستگاه ساخته شده از آلومینوم و استیل است که تضمین مقاوت بالا در برابر استفاده زیاد و گرما و سرمای آشپزخانه را به شما می دهد، همچنین دستگاه قهوه ساز دو گروپ فایما، مجهز به سیستم نازل ثابت ترموسیفون می باشد که باعث می شود عملکرد عالی ای داشته باشد. از مشخصات و ویژگی های خاص دستگاه قهوه ساز فایما می توان به ساخت ایتالیا بودن، داشتن 2 عدد نازل بخار و 1 عدد نازل آب جوش، تک بویلر بودن، تال کاپ، پمپ حجمی توکار، بویلر مسی، داشتن سیستم متعادل سازی حرارتی، دارا بودن دو عدد فشارسنج برای فشار پمپ و فشار بویلر دستگاه، قابلیت تنظیم میزان حجم خروجی از هر گروپ دستگاه و… اشاره کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی

قهوه ساز سایفون 5 کاپ: یکی از انواع قهوه ساز های صنعتی که از نظر نحوه آماده کردن قهوه با دو قهوه ساز دیگر متفاوت است، قهوه ساز صنعتی سایفون 5 کاپ می باشد. قهوه ساز سایفون 5 کاپ از لوازم و تجهیزات کافی شاپ است که ممکن است آن را در کافه یا کافی شاپ ها دیده باشید. سایفون قهوه، خود روش خاصی است که برای تهیه نوشیدنی قهوه مورد استفاده قرار می گیرد و اولین بار توسط یک زن فرانسوی خانه دار و مهندس فنون دریایی اسکاتلندی ابداع شد. در روش سایفون دو عدد حباب وجود دارد و قهوه ای که از این روش به دست می آید به کمک بخار و خلا تولید می شود. پودر آسیاب شده دانه های قهوه در محفظه بالایی قهوه ساز قرار می گیرد و همچنین حباب بالایی باید داخل حباب پایینی برود، و هر دو هم بر روی پایه قرار می گیرند.

تفاوت قهوه ساز های صنعتی با یک دیگر

مناسب ترین قهوه ساز برای کافی شاپ

مناسب ترین قهوه ساز برای کافی شاپ

همان طور که احتمالا از قبل بدانید یا با خواندن مطالب تا اینجای مقاله متوجه شده باشید، قهوه ساز ها همگی به یک شکل کار نمی کنند و هر کدام از شیوه و روش خاصی برای تولید قهوه کمک می گیرند. البته در میان قهوه ساز هایی که از یک روش هم استفاده می کنند، تفاوت های زیادی ممکن است وجود داشته باشد، تفاوت هایی که شاید در نگاه اول زیاد به چشم افراد و صاحبان کافه ها که به فکر گرفتن قیمت قهوه ساز صنعتی یا خرید قهوه ساز صنعتی هستند نیایند. از همین رو بهتر است که شمایی که به دنبال خرید بهترین دستگاه قهوه ساز های صنعتی برای لوازم کافه یا کافی شاپ خود هستید، از این تفاوت ها مطلع باشید. برخی از این تفاوت ها را در قسمت زیرین با هم می بینیم.

برند: یکی از مهم ترین عواملی که در کیفیت قهوه ساز های صنعتی تاثیر می گذارد، بحث برند تولید کننده قهوه ساز است. هر برند با این که سعی می کند بهترین دستگاه قهوه ساز های صنعتی ای که می تواند را بسازد، اما کیفیت محصولات و قهوه ساز های صنعتی برند های مختلف با یک دیگر متفاوت است. به همین سبب در زمان اطلاع از قیمت قهوه ساز صنعتی، حتما باید به دنبال برند های معتبر و با سابقه در زمینه تولید قهوه ساز های صنعتی بروید.

نحوه عملکرد: یکی از مهم ترین مسائلی که باعث وجود تفاوت در میان انواع قهوه ساز های مختلف می شود، نوع عملکرد دستگاه قهوه ساز می باشد. قهوه سازهای مختلف از روش و شیوه های عملکردی مختلفی برای تولید قهوه استفاده می کنند که این تنوع عملکرد باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از قهوه ها می شود. برای نمونه قهوه ساز هایی داریم که قهوه اسپرسو تولید می کنند و قهوه ساز هایی داریم که قهوه ترک حاضر می کنند. از همین رو در زمان خرید قهوه ساز صنعتی، باید قهوه سازی را تهیه نمایید که قهوه ها را به شیوه ای که شما می خواهید و آیتم های منوی کافه شما نیاز دارند، آماده کند.

نوع و تعداد بویلر: بویلر بخشی از دستگاه های قهوه ساز است که وظیفه اصلی آن رساندن دمای آب به دمای مورد نیاز برای حاضر شدن قهوه می باشد. بویلر یک مخزن دربسته است که در قلب قهوه ساز های صنعتی به خصوص در مدل های اسپرسوساز، قرار می گیرد و آب پس از ریخته شدن درون قهوه ساز، به آن وارد می شود. تفاوت قهوه ساز های صنعتی در ارتباط با بویلر در اینجا می باشد که تعداد بویلر قهوه ساز های صنعتی مختلف با یک دیگر متفاوت است و برای مثال اگر که کافه ای در منوی خود آیتمی داشته باشد که به کف شیر نیاز داشته باشد، باید قهوه ساز حداقل دو بویلره تهیه نماید.

تعداد گروپ و پرتا فیلتر: این مورد از تفاوت های میان قهوه ساز های صنعتی که در ارتباط با اسپرسوساز های صنعتی وجود دارد، تعداد گروپ و پرتا فیلتر می باشد. در اسپرسوساز های صنعتی، مخزن هایی وجود دارند که دانه های قهوه پس از آسیاب شدن و برای تبدیل شدن به نوشیدنی مطبوع و قهوه، در آن ریخته می شوند و به اسپرسوساز متصل می شوند که به آن ها گروپ یا پرتا فیلتر گفته میشود. هر دستگاه قهوه یا اسپرسوساز صنعتی ای، تعداد گروپ و پرتا فیلتر مشخصی دارد و به طبع هر چه تعداد این گروپ و پرتا فیلتر ها بیشتر باشد، قابلیت تولید قهوه ی بیشتری در یک زمان واحد برای باریستا ایجاد می شود.

قابلیت برنامه ریزی: یکی از آپشن هایی که بسیاری از قهوه ساز های صنعتی از آن بهره مند می باشند، قابلیت برنامه ریزی دستگاه می باشد، قابلیت برنامه ریزی دستگاه قهوه ساز به شما کمک می کند که موارد مختلفی را در یک قهوه ساز تغییر دهید و تنظیمات دلخواه تان را بر روی قهوه ساز ایجاد کنید. برای نمونه در قهوه ساز های صنعتی با قابلیت برنامه ریزی، می توان مسائلی مثل زمان خاموش شدن یا روشن شدن دستگاه، حجم شات های قهوه، دمای آب برای تهیه قهوه و… را آن گونه که دلتان می خواهد تنظیم کنید.

بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

مناسب ترین قهوه ساز برای کافی شاپ

این که بخواهیم در هر زمینه ای و در ارتباط با هر دستگاهی، بهترین آن را مشخص کنیم، کار بسیار سختی است. در مورد قهوه ساز های صنعتی هم داستان همین گونه است و انتخاب بهترین از میان انواع قهوه ساز های صنعتی کار بسیار دشواری است. زیرا همان گونه که پیش ترهم به آن اشاره شد، هر شرکت و برند تولید کننده دستگاه های قهوه ساز صنعتی، سعی می کند که بهترین دستگاهی را که می تواند تولید کند تا رضایت مشتریان و صاحبان کافه را جلب نمایند. همچنین بحث دیگری هم که مانع انتخاب بهترین قهوه ساز می شود این است که هر فرد نیاز های مشخصی دارد و بنا به دلیلی مشخص اقدام به خرید یکی از انواع قهوه ساز صنعتی می کند. از همین رو از آن جایی که نیاز های هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، این که بخواهیم بهترین را از میان قهوه ساز های مختلف تشخیص دهیم، کاری بسیار سخت و دشوار است.

قیمت قهوه ساز صنعتی

یکی از مسائلی که در زمان خرید هر گونه دستگاه و وسیله ای ذهن انسان را درگیر خود می کند و تاثیر بسیار زیادی در خریدن یا نخریدن آن دستگاه دارد، بحث قیمت هر دستگاه می باشد. این داستان در مورد انواع قهوه ساز های صنعتی هم وجود دارد و قیمت قهوه ساز صنعتی از موضوعات بسیار مهم و تاثیر گذار در زمینه خریدن یا نخریدن دستگاه قهوه ساز می باشد. اما متاسفانه به چند دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای انواع قهوه ساز های صنعتی مشخص نمود. یکی از این دلیل ها و مهم ترین آن ها این می باشد که متاسفانه به دلیل شرایط تحریمی و اقتصادی کشور ما، قیمت تمامی وسایل و دستگاه ها مثل همین قهوه ساز های صنعتی، به صورت ساعتی و دقیقه ای دچار تغییر می شوند و در صورتی هم که بدون در نظر گرفتن مسائل موثر دیگر در بحث قیمت قهوه ساز های صنعتی، قیمتی در اینجا اعلام شود، ‌ممکن است که تنها برای چند دقیقه معتبر باشد.

خرید قهوه ساز صنعتی

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. در صورتی که تصمیم به خرید یکی از قهوه ساز های صنعتی گرفتید، به شما توصیه می گردد که حتما سری به سایت فیدارسورن که از معتبرترین و بهترین مراکز فروش لوازم و تجهیزات کافی شاپ و لوازم باریستا می باشد، بزنید، با استفاده از شماره های درج شده در سایتشان از مشاروه رایگان متخصصین فیدارسورن بهره مند شوید، و از میان انواع قهوه سازهایشان، دستگاه مورد نیاز خود را خریداری و تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *