خدمات

انواع قهوه ساز صنعتی

شناخت و خرید انواع قهوه ساز صنعتی از موضوعاتي است كه برای کسانی که قصد راه اندازی کافه یا کافه رستوران را دارند، موضوعی بسیار مهم تلقی می شود. قهوه یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدار ترین نوشیدنی ها است و جزو لوازم کافه محسوب می شود که در انواع مختلف سرد و گرمی، مثل اسپرسو، کاپوچینو، امریکانو، آیس کافی و… توسط کافه داران به مشتریان و مراجعین ارائه داده می شود. برای تهیه قهوه و نوشیدنی های بر پایه قهوه با کیفیت بالا، علاوه بر تهیه قهوه تازه و مرغوب، نیاز به دستگاهی است که دانه قهوه را به نوشیدنی دلخواه ما تبدیل کند. اگر اهل کافه گردی هستید و یا اگر که فکر راه اندازی کافه یا کافه رستوران را در سر دارید، بحث امروز فیدارسورن، برای تان جالب خواهد بود و به کارتان خواهد آمد.

قهوه ساز صنعتی چیست؟

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

پیش از آن که به صحبت مفصل درباره انواع قهوه ساز صنعتی پرداخته شود، بد نیست که مروری هم به خود قهوه ساز شود. قهوه ساز یا کافی میکر یا قهوه جوش که در زبان انگلیسی به شکل Coffee Maker نوشته می شود، دستگاهی است که دانه های قهوه را به نوشیدنی ای مطبوع تبدیل می کند. کارکرد اکثر قهوه ساز ها به این شکل می باشد که، قهوه در یک قیفی که در بالای قهوه ساز قرار دارد، ریخته می شوند و آب سرد درون مخزن قهوه ساز، پس از جوشیدن به سمت قیف راهی می شود و نوشدینی قهوه ما را حاضر می کند.

انواع قهوه ساز صنعتی هم ساختاری تقریبا به همین شکل دارند اما ممکن است در برخی قسمت ها نسبت به قهوه ساز های عادی کمی متفاوت تر باشند. تفاوت اصلی قهوه ساز صنعتی با قهوه ساز معمولی در ساختار کلی می باشد نه در شکل کارکرد. به نحوی که قهوه ساز های صنعتی از بدنه های استیلی زنگ نزن یا فولاد ساخته شده اند تا در مقابل گرما، رطوبت و استفاده زیاد مقاوم باشند. همچنین قهوه ساز های صنعتی از تعداد سری بیشتری تشکیل شده اند تا امکان تولید نوشیدنی قهوه بیشتری را در یک واحد زمان، فراهم کنند.

انواع قهوه ساز صنعتی

درست است که تمامی وسایل و تجهیزات در این کره خاکی، توسط شرکت های تولید کننده، در انواع مختلفی تولید می شوند تا بهتر کار انسان را راه بیندازند. اما این موضوع در مورد قهوه ساز ها فرق می کند و این گونه نیست که بگوییم مثلا قهوه ساز فلان حالت وجود دارد، بلکه تفاوت انواع قهوه ساز های صنعتی با یک دیگر در بحث اجزا و امکاناتی است که بر روی شان قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر و بهتر شما عزیزان با انواع قهوه ساز صنعتی و مسئالی که قهوه ساز ها، بر سرشان با یک دیگر تفاوت دارند، برخی از آن ها در قسمت پایینی این پاراگراف آورده شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

نحوه عملکرد: عملکرد همه ی قهوه ساز ها با یک دیگر یکسان نیست و در انواع مختلف، متفاوت است. به طوری که هر قهوه ساز بسته به دلخواه شرکت تولید کننده، نوعی عملکرد به خصوص را دارد. از میان چند نوع عملکرد مرسوم قهوه ساز ها می توان به عملکرد اتومات حجمی، اتوماتیک گرانشی، دستی، نیمه اتوماتیک و… اشاره کرد.

قابلیت برنامه ریزی: یکی از قابلیت ها که در برخی از انواع قهوه ساز صنعتی ها وجود دارد، امکان برنامه ریزی به صورت دستی می باشد. این قابلیت به شما کمک می کند که موارد مختلفی را در قهوه ساز تغییر دهید و تنظیمات دلخواه خود را ایجاد کنید، به عنوان مثال در قهوه ساز هایی که قابلیت برنامه ریزی دارند، شما می توانید، حجم شات ها، دمای آب داغ، زمان خاموش یا روشن شدن و… را تغییر دهید.

تعداد گروپ یا پرتا فیلتر: پرتا فیلتر یا گروپ به مخزنی گفته می شود که قهوه در آن قرار می گیرد و عصاره نهایی نوشیدنی قهوه از آن خارج می شود. یکی از مسائل مهمی که شما بسته به حجم کاری ای که دارید و بر اساس دلخواه تان، باید در زمان خرید قهوه ساز صنعتی به آن دقت کنید، تعداد پرتا فیلتر یا گروپ می باشد. به طبع هر چه تعداد گروپ یا پرتا فیلتر بیشتر باشد، امکان تهیه نوشیدنی قهوه بیشتری در یک واحد زمان ممکن خواهد بود.

نوع و تعداد بویلر بخار: بویلر قسمتی از قهوه ساز است که به شکل یک مخزن در بسته می باشد و آب پس از ریخته شدن به مخزن آب قهوه ساز، به آن جا می رود و حرارت می بیند تا به دمای مورد نیاز تهیه قهوه برسد. در انواع قهوه ساز صنعتی، حجمی که بویلر می گیرد متفاوت است. همچنین تعداد بویلر هم در همه قهوه ساز های صنعتی یکسان نیست و اگر نیاز به تهیه کف شیر هم برای نوشیدنی های خود دارید، به قهوه ساز حداقل دو بویلره نیازمندید.

بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

انواع قهوه ساز صنعتی | معرفی بهترین دستگاه قهوه ساز صنعتی

در کل انتخاب بهترین در هر حوزه، کاری بسیار سخت و حتی غیر ممکن است که این مورد در ارتباط با انواع قهوه ساز صنعتی هم صدق می کند. سختی انتخاب بهترین قهوه ساز هم به این باز می گردد که هر فرد نیاز هایی دارد و متناسب با آن نیاز ها اقدام به خرید قهوه ساز صنعتی می کند، و به طبع نیاز های هر فرد هم با فرد دیگری متفاوت است، و به موازات آن هم بهترین قهوه ساز برای هر کس با دیگری فرق دارد، همچنین، بودجه ای که هر فرد دارد و میزانی که قرار است برای خرید قهوه ساز صنعتی خرج کند هم، با فرد دیگر یکسان نیست.

مرکز خرید قهوه ساز صنعتی

برای این که بتوانید بهترین دستگاه را از میان انواع قهوه ساز صنعتی برای کارتان تهیه کنید، باید در ابتدا میزان بودجه خود را مشخص کنید، سپس نیازهای خود از یک قهوه ساز صنعتی را مشخص کنید، و در مرحله آخر هم از میان گزینه ها و برند ها، آن دستگاهی که متناسب با بودجه و نیاز های شما است را، تهیه کنید.

اگر که مراحل بالا را طی کردید و به مرحله خرید دستگاه قهوه ساز صنعتی رسیدید، به شما توصیه می شود که از فروشگاه اینترنتی فیدارسورن که از معتبرترین و بهترین فروشگاه های لوازم باریستا و لوازم کافه در تهران می باشد، دستگاه قهوه ساز مورد نظرتان را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *