خدمات

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی از موضوعات قابل توجه برای افراد و کسانی است که به دنبال یا در فکر راه اندازی رستوران، فست فود، و یا درکل هر کسب و کاری که در حوزه خوارکی جات هستند، می باشد. چاقو ها از ملزومات هر کسب و کار حوزه خوراکی هستند، زیرا بدون آن ها هیچ گونه امکان برش دهی و تهیه مواد اولیه در اندازه های لازم و دلخواه وجود نخواهد داشت و با این که شاید اهمیت آن ها به چشم نیاید.

اما بدون آن ها کار یک آشپزخانه صنعتی کاملا لنگ خواهد ماند و عملا امکان تهیه هیچ فراورده غذایی و خوراکی ای وجود نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این وسیله بسیار پرکاربرد در لوازم آشپزخانه صنعتی و حتی خانگی، ادامه مقاله انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی فیدار سورن را از دست ندهید.

قیمت چاقو قصابی

قیمت چاقو آلمانی

چاقوی آشپزخانه صنعتی چیست؟

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

پیش از آشنایی با انواع چاقوی رستوران، بد نیست که کمی درباره تعریف و چیستی چاقوی آشپزخانه صنعتی بدانیم. در کل چاقو وسیله ای است که از یک تیغه و از یک دسته که ممکن است از جنس، چوب، پلاستیک، فلز یا … باشد، تشکیل شده است و معمولا تیغه آن هم حالت مثلثی شکلی(تقریبا) دارد. کاربرد اصلی چاقو هم در حالت کلی برای بریدن، قطعه قطعه کردن، خط انداختن، انجام تزئینات و… محصولات غذایی می باشد.

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی هم دسته ای از چاقوها است که کاربرد اصلی اش همانطور که از نامش هم پیداست در آشپزخانه های صنعتی مستقر در، رستوران ها، فست فود ها، مراکز بزرگ مثل بیمارستان ها، هتل ها و…. می باشد. چاقوی رستوران در مقایسه با چاقو های ساده از سایز بزرگ تر، استحکام بیشتر و تیزی بیشتری  برخوردار است تا به آشپز و کارکنان آشپزخانه کمک کند که به بهترین و راحت ترین شکل ممکن مواد اولیه مورد نظرشان را برش دهند، قطعه قطعه کنند، و یا تزئین کنند.

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی

همه ی وسایل و تجهیزات آشپزخانه ها، چه آشپزخانه های خانگی و چه آشپزخانه های صنعتی، دارای انواعی هستند تا به آشپزان و کارکنان آشپزخانه ها کمک کنند تا به بهترین شکل و سریعترین شکل ممکن غذا ها را برای سرو مشتری آماده کنند. یکی از این اجزای آشپزخانه صنعتی که اتفاقا جزء مهمی هم هست، انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی می باشد.

چاقو های آشپژخانه صنعتی هم درست به مانند همه ی وسایل آشپزخانه صنعتی دارای انواعی هستند تا کار برش، قطعه قطعه کردن، تزئین و…. را برای سرآشپز، آشپزان و کارکنان آشپزخانه راحت تر کنند تا آن ها بهتر و سریع تر بتوانند سفارشات مشتریان را آماده کنند و به درخواست های مشتریان پاسخ دهند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با انواع چاقوی رستوران، برخی از انواع آن را درقسمت پایینی آورده ایم.

چاقوی گیوتو

یکی از انواع چاقوی صنعتی که چند سالی است وارد بازار شده است و حاصل ابداع کشور های ژاپن و آلمان می باشد، چاقوی گیوتو می باشد. چاقوی گیوتو برای انجام فعالیت های آشپزی و با توجه به استاندارد های اروپایی و غربی برای کنترل و دقت بهتر طراحی و تولید شده است و برای کسانی که به دنبال چاقویی سبک وزن، تیز و منعطف هستند، مناسب است.

جاقو برش استیک

چاقوی برش استیک از انواع چاقوهای آشپزخانه صنعتی و جزو لوازم کافه است که مخصوص آشپزی نیست. بلکه، چاقوی برش استیک برای غذا خوردن، برش دادن و تکه تکه کردن استیک در زمان خوردن و میل کردن مشتریان است. البته در کنار بریدن استیک از این چاقو برای برش سالاد هم استفاده می شود. از دیگر تجهیزات پخت پیتزا می توان به چاقوی برش پیتزا نیز اشاره داشت.

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

چاقوی سبزی جات

همان طور که از نام این نوع از انواع چاقوی رستوران

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

هم پیداست مخصوص کندن پوست میوه ها، صیفی جاتی مثل گوجه، بادمجان، هویج و… و خورد کردن سبزی جات مختلف می شد. البته با این که نام این چاقو، چاقوی  سبزی جات است، اما برای بریدن میوه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

چاقو پوست کنی

چاقوی پوست کنی که نوک آن شباهت زیادی به نوک پرنده ها دارد، برای تزئین، برش دهی و کندن پوست انواع میوه ها و صیفی جات مختلف مورد استفاده آشپز و کارکنان آشپزخانه صنعتی قرار می گیرد.

چاقوی قصابی

چاقوی قصابی که همان طور که از نامش هم پیداست، معمولا برای برش و تکه تکه کردن گوشت کاربرد دارد، البته این تنها کاربرد این چاقو نیست و امکان استفاده از آن برای بریدن میوه هایی مثل هندوانه، خربزه، آناناس و… هم وجود دارد.

چاقوی سرآشپز

چاقوی سرآشپز از انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی می ‌باشد که حضور آن در هر آشپزخانه ای اعم از آشپزخانه خانگی و آشپزخانه صنعتی ضروری و لازم است. چاقوی سرآشپز با این که یک چاقوی ساده است، اما کاربرد های فراوانی دارد و برای برش دهی و خورد کردن انواع مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. چاقوی سرآشپز در سایز های مختلفی موجود است ولی معمولا سایز بزرگ تر آن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا سرآشپز با استفاده از آن قادر باشد انواع مختلفی از مواد غذایی، از سبزی جات و میوه ها گرفته تا انواع گوشت ها را بدون احتیاج با وارد کردن فشار زیاد و با صرف انرژی کمتر برش دهد یا قطعه قطه نماید.

چاقوی استخوان بر

در تمامی آشپزخانه های صنعتی و آشپزخانه های خانگی، یکی از سخت ترین کار ها، خارج کردن استخوان های انواع ماهی ها، گوشت ها، مرغ ها و… می باشد. به همین علت برای انجام خارج کردن گوشت از استخوان، چاقویی طراحی شده است تا به افراد کمک کند که سریع تر این کار را انجام دهند، که به آن چاقو هم چاقوی استخوان گفته می شود.

خرید چاقوی آشپزخانه صنعتی

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی | انواع چاقوی رستوران

امید است که مقاله امروز برای شما مفید واقع شده باشد و اطلاعاتی هر چند محدود و کم، به اطلاعات شما عزیزان در حوزه لوازم آشپزخه صنعتی اضافه کرده باشد. تنها هدف از بیان مطالب مقاله این بود که به شمایی که در شرف راه اندازی رستوران و آشپزخانه صنعتی هستید، کمکی هر چند ناچیز شده باشد. در صورتی که به دنبال خرید انواع چاقوی آشپزخانه صنعتی و یا سایر لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی یا خانگی می باشید، به شما توصیه می گردد که حتما سری به سایت فیدار سورن که از معتبر ترین و بهترین مراکز فروش و عرضه انواع و اقسام لوازم و تجهیزات مختلف مورد نیاز آشپزی می باشد، بزنید و از محصولات، خدمات و مشاوره های تخصصی آن ها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *