ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

انواع یخچال صنعتی

معرفی بهترین یخچال و فریزرها برای آشپزخانه صنعتی شما

انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی کدام است؟ کدام یک از آن ها کاربرد بیشتری دارد و برای رستوران و کافی شاپ لازم است؟ استفاده از یخچال و فریزرهای صنعتی امری ضروری در صنعت آشپزخانه صنعتی و رستوران داری می باشد. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و عرضه شده است و کارایی آن نیز متفاوت است. یخچال صنعتی باعث تازه ماندن مواد غذایی می شوند و می توانید مقدار زیادی مواد غذایی را درون آن ها نگهداری کنید. این دستگاه دارای انواع مختلفی است که در این مقاله می خواهیم در مورد کاربرد آن ها به بحث و بررسی بپردازیم.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال و فریزرهای صنعتی نسبت به نوع خانگی بزرگتر هستند و فضای زیادی را در بر می گیرند. این دستگاه ها انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند اما با این حال برای آشپزخانه صنعتی کاملا به صرفه هستند. چرا که خرابی یکی از این دستگاه ها می تواند حجم زیادی از سرمایه را از بین ببرد. یخچال های بزرگ و یخچال صنعتی هوای گرم را به بیرون از محیط نگهداری مواد غذایی انتقال می دهند و از این طریق دمای داخل یخچال پایین نگه داشته می شود.

فریزر صنعتی چیست؟

فریزر های صنعتی همانند یخچال صنعتی است. با این تفاوت که ترموستات آن برای دمای پایین‌تری تنظیم می‌شود. به فریزر صنعتی، یخچال زیر صفر نیز گفته می‌شود. فریزر صنعتی یکی از ضروری‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران ها، فست فودها و هتل ها است. این دستگاه در لبنیاتی‌ ها، سوپرمارکت‌ ها و فروشگاه های زنجیره ای نیز کاربرد دارد. فریزر صنعتی مواد غذایی منجمد مانند گوشت، مرغ، ماهی، بستنی، صیفی جات و … را سالم و تازه نگه می‌دارد. دمای محیط داخلی این دستگاه بیش از -۲۰ درجه سانتی گراد نیز کاهش می‌یابد تا بتواند مواد درون خود را به مدت زیادی در حالت منجمد نگه دارد.

بهتر است که در این دستگاه از گاز مبردی استفاده شود که دمای تبخیر آن پایین‌تر باشد (مانند گاز فریون ۱۲). در فریزرهای پرقدرت از فن برای خنک‌کردن کمپرسور و کندانسور استفاده می‌شود.دمای فریزرها باید از  °۱۴- سلسیوس سردتر باشد تا به مواد غذایی آسیب نرسد. اکثر فریزرهای خانگی دمای تنظیمی از °۱۴- تا °۲۵- درجه سلسیوس دارند. برای فریزرهای نگهداری بستنی از مبرد R22 که تا دمای °۱۴- سلسیوس سرما تولید می‌کنند، استفاده می‌شود.

انواع یخچال صنعتی

واحد تجهیزات برودتی در آشپزخانه صنعتی یک بخش مجزا می باشد که مهم ترین بخش نیز محسوب می شود چرا که مواد غذایی از این بخش وارد دیگر بخش های آشپزخانه می شود. انواع یخچال صنعتی با کاربردهای مختلفی وجود دارد که با توجه به کاربرد می توانید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی

یخچال صنعتی ایستاده

یکی از انواع یخچال صنعتی نوع ایستاده آن می باشد که به صورت تک درب و یا دو درب تولید می شود. بهترین مارک این نوع یخچال از برند ایگلو می باشد که می توانید آن را از فیدار سورن تهیه کنید. یخچال صنعتی ایستاده و یا عمودی از جنس فولاد زد زنگ می باشند و در دو نوع درب فلزی و درب شیشه ای به بازار عرضه شده است.

یخچال ایستاده درب شیشه ای

همانطور که در بخش بالا اشاره شد یکی از انواع یخچال صنعتی از نوع درب شیشه ای آن می باشد که گزینه ای مناسب برای فست فودی ها و رستوران هایی است که یک یخچال در سالن برای مشتریان قرار می دهند تا نوشیدنی دلخواه خود را از یخچال بردارند. یخچال ایستاده درب شیشه ای دارای درب تماما شیشه می باشند که محتویات داخلی آن به راحتی قابل مشاهده می باشد.

یخچال زیر کانتری

یخچال زیر کانتری را می توان در آشپزخانه استفاده کرد و برای نگهداری مواد غذایی دم دستی که مدام مورد استفاده قرار می گیرد گزینه خوبی است. این یخچال ها ابعاد کوچکی دارند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. این یخچال ها را می توانید زیر کانتر جای دهید و از روی آن نیز به عنوان میز کار استفاده کنید. این دستگاه را می توانید از فیدار سورن تهیه کنید.

یخچال تاپینگ

یخچال تاپینگ یا همان یخچال با میز آماده یکی از انواع یخچال صنعتی است که به شما اجازه می دهد مواد آماده شده را درون آن نگهداری کنید. به عنوان مثال مواد آماده شده پیتزا را می توانید بر روی صفحاتی که درون این یخچال تعبیه شده است قرار دهید. این یخچال ها برای فست فودی هایی که پیتزا، ساندویچ یا غذای مخصوصی را با مواد آماده تهیه می کنند گزینه مناسبی می باشد.

انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی

تعمیر و نگهداری از یخچال های صنعتی

تا به اینجا در مورد انواع یخچال صنعتی صحبت کردیم. می دانید که قیمت یخچال های صنعتی بالاست و می بایست در نگهداری از آن ها نهایت دقت را داشته باشید. نظافت و نگهداری منظم اطمینان حاصل می کند که یخچال صنعتی شما از نظر انرژی صرفه جویی کرده و محصول را خنک نگه می دارد. هر نوع تجارت حرفه ای را انتخاب کنید، برای انجام بهترین کارها، کارهای زیر را انجام دهید :

فضای داخلی را پاک کنید - همیشه قفسه ها و دیوارهای داخلی را هر هفته با یک پارچه نرم، آب گرم و پاک کننده مورد نیاز سازنده پاک کنید. البته اگر زودتر کثیف شد باید زودتر از یک هفته آن را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن همه محصولات را خارج کنید و در یخچال دیگری قرار دهید.

قسمت بیرونی را پاک کنید - هر هفته از یک پارچه نرم، آب گرم و پاک کننده مورد نیاز سازنده برای پاک کردن قسمت بیرونی استفاده کنید. از تمیزکننده های ساینده یا کلر بر روی سطوح فولاد ضد زنگ استفاده نکنید.

سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید - سیم پیچ کندانسور می تواند گرد و غبار یا چربی ها را به خود بگیرند و روی آن ها تجمع پیدا کنند. حداقل هر سه ماه یکبار باید سیم پیچ کندانسور را جارو برقی کنید و تمیز کنید.

واشرها را بررسی کنید - حداقل یک بار در ماه واشرهای درب را بررسی کنید. آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا تمیز بمانند. در صورت مشاهده هر نوع ساییدگی، شکاف یا سوراخ و پارگی، آنها را تعویض کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره رایگان