خدمات

کتل چیست و چه کاربردی دارد

کتل چیست و چه کاربردی دارد
کتل چیست و چه کاربردی دارد

کتل چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با قهوه های دمی آشنایی داشته باشید حتما با کتل نیز اشنا هستید. حتما می دانید که تنها با خرید قهوه ساز نمی توانید قهوه خوشمزه ای درست کنید و احتمالا به این موضوع پی برده اید که قهوه ای که در منزل درست می کنید با قهوه ای که در کافی شاپ ها درست می شود طعم و عطر متفاوتی دارد. این اتفاق ممکن است به دو دلیل رخ دهد. اول اینکه با فوت و فن درست آشنایی نداشته باشید و دوم اینکه لوازم مورد نیازی که برای دم آوری قهوه از آن ها استفاده می شود را ندارید. لوازمی مانند کتل. اما سوال این است که کتل چیست و چه کاربردی دارد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا سوالات شما در زمینه کتل را پاسخ دهیم.

کتل چیست؟

برای اماده کردن انواع قهوه نیاز است که آب را جوش آورید و بر روی آن پودر قهوه بریزید. وسیله ای که به کمک آن آب به قهوه ها اضافه می شود را کتل می نامند. در واقع کتل همان کتری آب معمولی است با این تفاوت که یک دهانه بزرگ و دراز دارد و نوک آن باریک و تیز است. کتل یکی از ابزارهای و لوازم قهوه دمی محسوب می شود و دارای انواع مختلفی است. کتل ها در دو دسته برقی و دستی به فروشی می رسند.

کتل چیست و چه کاربردی دارد

کتل چیست و چه کاربردی دارد

کتل چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به سوال کتل چیست و چه کاربردی دارد؟ باید گفت که در مراحل درست کردن قهوه دو مرحله بسیار مهم هستند. اول اینکه میزان آسیاب کردن قهوه باید درست باشد و دوم اینکه نحوه ریختن آب بر روی قهوه بسیار مهم است. میزانی که قهوه را آسیاب می کنید وابسته به دستگاه قهوه ساز شماست. اما مورد دوم کاملا اختیاری است. اما نحوه اضافه کردن آب جوش تاثیر مستقیمی بر روی مزه قهوه دارد.

برای اینکه یک قهوه عالی و دلنشین داشته باشید باید آب را به صورت مرحله به مرحله و آرام آرام به قهوه اضافه کنید. لوله خروجی کتل به گونه ای طراحی شده است که آب به آرامی از آن خارج می شود و حجم زیادی از آب به یکباره بر روی قهوه ریخته نمی شود.

اگر یکبار از کتل برای درست کردن قهوه استفاده کنید کاملا متوجه تاثیر آن بر روی مزه قهوه خواهید شد. کتل ها انواع مختلفی دارند که می توانید آن را از فیدار سورن تهیه کنید. برای مشاهده انواع کتل می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

قیمت کتل برقی برویستا

قیمت کتل ترمومتر دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *