خدمات

خرید لوازم کافه

خرید لوازم کافه از ضروری ترین و واجب ترین کار هایی است که هر فردی که قصد راه اندازی کافه یا کافه رستوران را دارد، باید به آن اقدام کند. کافه ها در چند سال اخیر با توجه به این که مورد استقبال شدید مردم و علی الخصوص قشر جوان جامعه قرار گرفته اند، تبدیل به مشاغلی جذاب شده اند. دلیل این جذابیت هم در این موضوع می باشد که کافه، هم شغلی با پرستیژ و کلاس کاری بالا می باشد و هم کسب و کار و شغلی پر درآمد است و سود خوبی را عاید صاحبش می کند. اگر که شما هم از آن دسته افراد اهل کافه گردی وامتحان کردن کافه های مختلف هستید و یا اگر که به فکر ورود به شغل و پیشه کافه داری هستید، در ادامه مقاله هم همراه لوازم اشپزخانه صنعتی فیدارسورن بمانید زیرا که قرار است در ادامه حسابی به مباحث مربوط به کافه ها مثل خرید لوازم کافه پرداخته شود.

کافه؛ این مکان دوست داشتنی

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

پیش از این که یک راست برویم به سراغ مباحثی مثل خرید لوازم کافه و… بهتر است که کمی درباره کافه گفت و گو کنیم. به تعریف و زبان ساده کافه ها را می توان گفت، مکان های عمومی ای هستند که افراد برای صرف انواع نوشیدنی های گرم و سرد که معمولا نوشیدنی های بر پایه قهوه هستند، برای برگزاری نشست ها و جلسات کاری، برای گرفتن جشن های مختلف مثل جشن تولد، گداشتن قرار های دوستانه و عاطفی و… به آن ها مراجعه می کنند.

کافه ها و خرید لوازم کافه همان طور که گفتیم چند سالی است که حسابی مشهور و پر طرفدار شده اند، به خصوص در میان جمعیت جوانان و نوجوانان. محبوبیت کافه در میان این قشر جوان و نوجوان جامعه، به قدری است که اغلب افراد این گروه حتی زمانی که کاری برای انجام دادن ندارند و یا حوصله شان سر می رود هم، به کافه ها مراجعه می نمایند و به همراه نوش جان کردن انواع نوشیدنی ها، وقت خود را به همراه دوستان و عزیزان شان در آنجا می گذرانند.

منوی کافه ها معمولا همان طور که گفتیم مشکل از انواع نوشیدنی های سرد و گرم است. این نوشیدنی ها همان طور که عرف کافه ها است، معمولا نوشیدنی های سرد و گرم، بر پایه قهوه هستند، اغلب خرید لوازم کافه هم برای آماده کردن این نوشیدنی ها است. البته در این میان، آیتم های دیگری هم در منوی کافه ها وجود دارند. به عنوان مثل در بخش نوشیدنی های گرم، امروزه تعداد کثیری از دمنوش های مختلف مثل گل گاو زبان و… و یا مواردی مثل هات چاکلت و… هم به منوی گرم کافه ها اضافه شده اند. همچنین در مورد منوی سرد کافه ها هم، موارد جدیدی مثل انواع کاکتیل ها، انواع اسموتی ها، انواع شیک ها، انواع بستنی ها، انواع شربت ها و نوشیدنی ها طبیعی و… هم به چشم می خورد.

البته این را هم بگوییم که چند سالی است که منوی کافه ها دگرگون شده و شامل همچین آیتم هایی با استاندارد های اروپایی و آمریکایی می باشد. به طوری که در گذشته منوی کافه ها این شکلی نبود و تنها از موارد بسیار محدودی که در همه کافه ها هم یکسان بود تشکیل شده بود. به عنوان مثال موارد شاخص کافه ها تا گذشته ای نه چندان دور تنها شامل یکی دو نوع نوشیدنی بر پایه قهوه محبوب، نوشیدنی هایی تحت عنوان کافه گلاسه و یا سان شاین بود و چیز خاص و قابل توجهی در منوی آنها وجود نداشت.

فرق کافه با کافه رستوران چیست؟

از دیگر دسته مکان ها و کسب و کار های حوزه غذا که پس از گسترش و همه گیر شدن کافه ها نمایان شدند، چیزی به اسم کافه رستوران ها بودند. کافه رستوران را همان طور که از نامش پیداست می شود ترکیب و پیوندی میان کافه ها و رستوران ها دانست. هدف از ایجاد کافه رستوران ها هم این بود که با خرید لوازم کافه و رستوران، امکانات و محیطی را فراهم آورند که مردم و مشتریان در حین این که غذا سفارش داده و میل می کنند، قادر باشند در همان مکان نوشیدنی های غالب کافه ها مثل انواع نوشیدنی های بر پایه قهوه را هم نوش جان کنند. البته این حالت بر عکسی هم دارد یعنی هدف دیگر هم این بود که اگر کسی برا صرف قهوه یا آیتم های کافه ای آمد هم، بتواند از انواع غذا های ایرانی و فست فود نوش جان کند.

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

یکی از فرق های عمده کافه رستوران ها با کافه ها در این موضوع می باشد که کافه ها تنها اقدام به خرید لوازم کافه میکنند و به طور نرمال دارای فضایی به نسبت کوچک، متوسط و دنجی هستند که قصد ایجاد احساس دوستانه و راحتی را در افراد و مشتریان شان دارند. این در حالی است که کافه رستوران ها به طور نرمال در فضا های بزرگ و بعضا باغ ها قرار گرفته اند و وسعت کارشان، با بزرگی مکانشان همخوانی دارد و قصد ایجاد راحتی و ایجاد حس خاص و با کلاس بودن در مشتریان و مراجعین شان را دارند.

از دیگر فرق های عمده کافه ها با رستوران ها هم منوی آن ها می باشد. همان طور هم که اشاره شد، منوی کافه ها صرفا متشکل از نوشیدنی های گرم و سرد است که قسمت اعظم این نوشیدنی ها هم بر پایه قهوه است. البته در کنار این  نوشیدنی ها خوراکی هایی مثل برخی از کیک ها و یکسری از انواع غذا ها به صورت محدود هم، در منوی آن ها وجود دارند اما میشود گفت که تمرکز اصلی آن ها بر روی نوشیدنی هاست.

این موضوع با این حال است که در کافه رستوران ها منو متشکل از یکسری غذا های ایرانی یا فست فودی که مشهور بوده و طرفدار زیادی دارند، می باشد و درکنار آن ها هم برخی از انواع نوشیدنی های کافه ها وجود دارند. در کل درباره کافه رستوران ها اینطور می شود گفت که کافه رستوران مکانی برای میل کردن نوشیدنی ها و غذا ها است که در منوی آن برخی از آیتم های غذایی و برخی از آیتم های کافه ها وجود دارند اما بر روی هیچ کدام به طور اختصاصی و کامل مانور داده نمی شود و هدف از این ترکیب و هم خرید لوازم کافه و هم خرید لوازم و تجهیزات رستوران، جذب افرادی است که هم کافه و هم رستوران را در یک جا می خواهند.

تفاوت کافه با کافی شاپ چیست؟

شاید زمانی که نام کافه یا کافی شاپ را می شنویم در نظر مان هر دو به یک معنی می باشند، اما این طور نیست. درست است که هر دو برای راه انداخته شدن به خرید لوازم کافه نیازمندند و نوشیدنی های گرم و سرد بر پایه قهوه سرو و به مشتریان تقدیم می کنند. اما یک تفاوت بسیار مهم با یکدیگر دارند. تفاوت مهم کافه ها با کافی شاپ ها در این می باشد که کافه ها در کنار این که انواع نوشیدنی ها که بر پایه قهوه نیستند را هم در منوی خود دارند، مکانی با طراحی خاص، فضای زیاد برای نشستن و راحت دارند تا افراد در همانجا نوشیدنی خود را میل کرده و تا هر زمان هم که خواستند در آنجا بمانند. اما در مورد کافی شاپ ها، آن ها عموما تنها نوشیدنی های بر پایه قهوه را آماده می کنند و به طور نرمال یا از فضای نشستن بهره مند نبوده و به صورت بیرون بر کار می کنند و یا فضای نشستن بسیار محدود و کمی دارند.

خرید لوازم کافه | لوازم صنعتی کافه

در هنگام خرید لوازم کافه، به این دلیل که قزار است کار در مقیاس بزرگ و با حجم بالا انجام شود و برای تعداد نسبتا قابل توجهی از مشتریان قهوه آماده شود، کسانی که قصد راه اندازی کافه یا کافی شاپ و خرید لوازم کافه را دارند، باید از لوازم صنعتی کافه استفاده کنند. در صورتی که افراد از لوازم صنعتی برای کافه یا کافی شاپ خود بهره ببرند، قادر خواهند بود سفارشات مشتریان را سریع تر و با کیفیت بالا تری آماده کنند و در نهایت هم رضایت مشتری را بهتر جلب نمایند.

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

لیست لوازم کافه و باریستا

همان طور که گفته شد، از مهم ترین کار ها در زمان راه اندازی کافه یا کافی شاپ، خرید لوازم کافه می باشد. منتها شما نمی توانید به طور یلخی و هر چه که از لوازم کافه به چشمتان خورد را بخرید. بلکه در زمان خرید لوازم کافه به این نیاز دارید که با لیست لوازم کافه و باریستا و آيتم های آن آشنا باشید تا لوازمی که به آن ها نیاز دارید را به بهترین شکل تهیه کنید، چیزی  از قلم نیفتد و چیزی اضافه خریداری نشود. از موارد لیست لوازم کافه و باریستا هم می توان به دستگاه آسیاب قهوه، دستگاه اسپرسو ساز و… اشاره کرد.

اسپرسوساز صنعتی

کمتر کسی است که قهوه اسپرسو نخورده و یا نام آن را نشنیده باشد. این نوع قهوه محبوبیت خاصی در میان علاقه مندان به قهوه دارد. این نوشیدنی با دستگاه اسپرسوساز صنعتی ساخته می شود که به هنگام خرید لوازم کافه به آن برمی خورید. لازم به ذکر است این دستگاه برای ساخت نوشیدنی های دیگر نیز کاربرد دارد.

آسیاب قهوه صنعتی

این ابزار یکی از ساده ترین ابزارهایی می باشد که می توانید برای آسیاب کردن قهوه از آن استفاده کنید. همانطور که از نامش پیداست یک تیغه در مرکز این دستگاه قرار دارد که با چرخش آن باعث آسیاب شدن دانه های قهوه می شود. به هنگام خرید لوازم کافه انتخاب یک آسیاب قهوه صنعتی را فراموش نکنید. قهوه ساز صنعتی با مناسب ترین قیمت.

ترازو

در کافه دو وع ترازو نیاز دارید. یکی از آن ها ترازوی دیجیتال است که در مغازه ها نیز آن را دیده اید. این ترازوی دیجیتال برای وزن کردن قهوه و فروش به مشتری استفاده می شود. دومین نوع آن یک ترازوی کوچک و حساس است که به آن اسکیل نیز گفته می شود. اسکیل برای اندازه گیری وزن دقیق قهوه و یا اندازه گیری زمان عصاره گیری مورد استفاده قرار می گیرد و جزو لیست خرید لوازم کافه است.

سیلو

سیلو وسیله ای است که برای نگهداری قهوه از ان استفاده می شود. عموما قهوه باید در محفظه هایی خشک و خنک نگهداری شود. بسیاری از کافه ها برای اینکه دانه های قهوه را در معرض دید مشتری قرار دهند از سیلو استفاده می کنند که سبب زیبایی دکور شما نیز می شود.

تمپر مت

برخی از لوازم کافه مانند تمپر مت اسم عجیبی دارند و در عین حال بسیار کاریردی می باشند. در میان لوازم باریستا و یا لیست خرید لوازم کافه حتما نام تمپر مت را دیده اید. این وسیله جایی برای گذاشتن تمپر و یک زیری راحت برای تمپر کردن قهوه است.

ناک باکس

از دیگر لوازم جالب باریستاکارها می توان به ناک باکس اشاره داشت. این محصول را حتما در لیست خرید لوازم کافه ی خود قرار دهید. مناسب ترین قیمت آن را می توانید در فیدار سورن مشاهده کنید. از ناک باکس برای ریختن تفاله های قهوه در آن استفاده می شود.

خرید لوازم کافه | لیست قیمت لوازم کافه

پیچر یا شیرجوش

بسیاری از نوشیدنی هایی که مربوط به کافه می شود نیاز به شیر دارند. برای درست کردن آن ها نیاز به یک پیچر یا شیرجوش دارید. پیچر در مدل های مختلفی عرضه می شود که می توانید مناسب ترین آن را در میان لیست خرید لوازم کافه و لوازم باریستای خود قرار دهید.

کتری یا کتل

بسیاری از نوشیدنی هایی که در کافه درست می شوند مانند چای ماسالا و یا کافی میکس نیاز به آب جوش دارند که می توان برای این کار از کتری یا کتل استفاده کرد. فرق کتل با کتری معمولی در این است که جریان آب ملایم و یکسانی را برای قهوه آماده می کند که قهوه را خوش طعم تر می کند.

اپرون

لباس باریستاکار و یا کافه من کمی متفاوت است دیگر لباس ها می باشد. در یک آشپزخانه کافه باید مشخص شود که باریستا کیست. بدین ترتیب باید از روپوشی خاص استفاده شود. جهت خرید لوازم کافه و یا لباس باریستا کار می توانید به فروشگاه فیدار سورن مراجعه کنید.

بهترین اسپرسوساز برای کافه چیست؟

اگر که به دنبال خرید لوازم کافه و لوازم صنعتی کافه مثل لیست لوازم کافه و باریستا هستید، به شما پیشنهاد می شود که سری به سایت گروه فیدار سورن بزنید. گروه فیدارسورن با تجربه طولانی ای که در زمینه فروش لوازم آِشپزخانه صنعتی، کافه و… دارد، آماده است که شما را در زمینه خرید لوازم کافه مثل تهیه و خرید بهترین اسپرسو ساز برای کافه ها، یاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *