ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

فر کانوکشن

بررسی مزایا و معایب فر کانوکشن و نحوه استفاده از آن

فر کانوکشن

کانوکشن چیست؟ شاید شما نیز این کلمه را همراه با فر های صنعتی شنیده باشید. اگر به دنیال خرید فر جدید برای آشپزخانه صنعتی خود هستید حتما نام فر با قابلیت کانوکشن را شنیده اید. اما کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت این فر با فرهای معمولی در چیست؟ در این مقاله می خواهیم نگاهی به فر با قابلیت کانوکشن داشته باشیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه و یا خرید فر کانوکشن با ما همراه باشید.

فر کانوکشن چیست؟

فرهایی که دارای عملکرد کانوکشن هستند مجهز به فن، سیستم تهویه هوا به بیرون از فر و یک المنت گرمایی سوم می باشند تا بتوانید بهترین نتیجه را از آشپزی داشته باشید. 

یک فر کانوکشن دارای فن و سیستم گردش هوا است که هوای گرم را داخل فر به گردش در می آورد و باعث می شود غذای شما در تمامی طبقات به صورت یکسان پخته شود. همچنین همانطور که بیان شد فر کانوکشن دار یک المنت گرمایی سوم نیز برای کمک به پخت سریع تر غذا دارد. از دیگر مزایای مهم فرهایی که به صورت کانوکشن هستند می توان به کاهش رطوبت داخل فر اشاره کرد که باعث می شود غذا ترد و برشته شود.

تفاوت فر معمولی و فر کانوکشن

فرهای معمولی دارای دو المنت گرمایی هستند که هوای داخل فر را برای پخت غذا گرم می کنند. المنت پایین برای پخت کیک استفاده می شود و المنت بالا برای گریل کردن. در نتیجه هرچه غذا به المنت نزدیک تر باشد سریع تر پخته می شود. در حالیکه فرهای کانوکشن سه المنت گرمایی را دارا می باشند.

مزایای فر کانوکشن

زمانی که شما از قابلیت کانوکشن در هنگام پخت غذا استفاده می کنید انتقال دما سریعتر انجام شده و باعث می شود که غذا زودتر آماده شود. از طرفی گردش هوای داخل فر نیز رطوبت را از بین می برد و باعث بهتر و برشته شدن غذا می شود. به هنگام پخت کیک در فرهای معمولی حتما دیده اید که گاهی کناره های کیک برشته شده اما داخل آن هنوز نپخته است. این مشکل در فرهای کانوکشن وجود ندارد.

فر کانوکشن

فر کانوکشن

وجود یا عدم وجود فن کانوکشن در شکل ظاهری فر ها تغییری نخواهد داشت، اما در کارایی آنها به شدت تفاوت دارد. امروزه وجود فن کانوکشن در فر های برقی و فرهای برقی رومیزی به یک امر مهم تبدیل شده است و نبود آن در فر یک دلیل مهم برای نخریدن فر است.

چه موقع از کانوکشن استفاده کنیم؟

برای پخت اکثر غذاها مانند گوشت، سبزیجات، شیرینی، کلوچه و ... از حالت کانوکشن استفاده می شود. شما می توانید برای بریان کردن گوشت غذای خود از حالت کانوکشن استفاده کنید به طوری که لایه های بیرونی ترد و خوشمزه شود و لایه های درونی نیز به صورت کاملا آبدار پخته شود.

نحوه استفاده از فر کانوکشن

برای استفاده از فر در حالت کانوکشن می بایست موارد زیر را رعایت کنید.

تنظیم دستور پخت: اگر فر کانوکشن را تازه خریده‌اید و قرار است یک غذای جدید را امتحان کنید، بهتر است دستور پخت غذا را مجددا بررسی کنید و مطمئن شوید که نیاز نیست زمان و دمای پخت را تغییر دهید. در بیشتر دستورهای پخت، زمان و دما با فرهای معمولی درج شده است ولی ممکن است در برخی از آن‌ها زمان و دما برای فر کانوکشن هم گفته شده باشد.

تنظیم دمای فر: یک قانون ساده برای استفاده از عملکرد کانوکشن این است که 25 درجه فارنهایت از دمای درج شده از دستور پخت با فر معمولی کم کنید. برای مثال اگر در طرز تهیه براونی گفته شده است فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید، 25 درجه کم کنید و فر کانوکشن را با 300 درجه فارنهایت گرم کنید.

شما عزیزان برای خرید فر کانوکشن و یا دریافت قیمت فر صنعتی می توانید با وب سایت فیدار سورن همراه باشید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره رایگان