ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

نکات مهم ماشین ظرفشویی صنعتی

معروفی پرفروش ترین ماشین ظرفشویی صنعتی برای رستوران شما

نکات مهم در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی

یکی از دغدغه های اصلی مدیران در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، خرید ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد. چرا که پس از سرو غذا می بایست تمامی ظروف با سرعت شسته و خشک شود. طبیعتا استفاده از نیروی انسانی نمی تواند سرعت عمل را بالا ببرد و در عین حال هم فضای رستوران را شلوغ می کند و هم اینکه یک هزینه اضافی محسوب می شود. برای این کار می توانید از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی صنعتی چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ماشین ظرفشویی صنعتی چیست؟ این دستگاه گزینه ای مناسب برای استفاده در رستوران ها و یا حتی منازل برای ش ستن ظروف با بالاترین سرعت می باشد. شاید در منزل حضور این دستگاه زیاد حس نشود اما جزو یکی از مهم ترین دستگاه ها در رستوران ها و کافی شاپ ها محسوب می شود.

علاوه بر رستوران و هتل، مراکز خدماتی، درمانی، آموزشی مانند دانشگاه ها، بیمارستان ها، سازمان ها، شرکت های خصوصی و ... که تعداد پرسنل زیادی دارند برای شستن لیوان، بشقاب و ظروف می توانند از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنند. در واقع می توان گفت یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی  در رستوران ها و سایر مراکز شلوغ می باشد.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی های صنعتی با توجه به کاربرد و میزان فضا به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند. دسته بندی کلی این دستگاه به شرح زیر می باشد.

  • مدل 540 تکه ( زیرکانتری ) 
  • مدل 1200تکه ( هود تایپ ) 
  • مدل 2000 تکه ( ریلی یا رک تایپ )
نکات مهم در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی

نکات مهم در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی زیرکانتری

این مدل ماشین ظرفشویی صنعتی به زیرکانتری معروف است چرا که ابعاد آن تقریبا با ماشین ظرفشویی خانگی برابری می کند. ارتفاع آن 80 سانتی متر است و به راحتی می توانید در فضاهایی که مشکل کمبود  جا دارید از آن استفاده کنید. در صورتی که میزان ظروف کثیف زیاد نیست و می خواهید یک دستگاه جمع و جور بخرید این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم. ماشین ظرفشویی زیرکانتری را می توانید با مناسب ترین قیمت از فیدار سورن تهیه کنید.

ماشین ظرفشویی صنعتی 1200 بشقاب

این دستگاه برای مکان هایی با ظرفیت متوسط کاربرد دارد و بین 1000 تا 1200 تکه ظرف کثیف را جوابگو می باشد. ارتفاع مدل هود تایپ 150 سانتی متر است و به صورت ایستاده از آن استفاده می شود. از محبوب ترین برندهای ماشین ظرفشویی صنعتی 1200 تکه می توان به الکترولوکس و هوبارت اشاره داشت.

 در ماشین ظرفشویی 1200 بشقاب، درب دستگاه به صورت ریلی بالا و پایین می رود . زمانی که درب به سمت بالا می رود ارتفاع دستگاه تقریبا 190 سانتی متر می شود . اپراتور با بالا بردن درب ، سبد ظروف کثیف را داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهد و با بستن درب آن ، شستشو را شروع می کند . زمان شستشو بین 1 ، 1/5و 2/5 دقیقه توسط اپراتور قابل انتخاب است . جنس بدنه آن نیز مانند ماشین ظرفشویی 540 تکه از استیل ضد زنگ 304  ساخته شده و وزن آن حدودا 220 کیلوگرم است.

مطالعه بیشتر: بهترین مارک ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی 2000 تکه تمام اتوماتیک

پیشرفته ترین و با ظرفیت ترین ماشین ظرفشویی صنعتی ، مدل ریلی ، رک تایپ یا تونلی است . این نام ها در واقع همان ماشین ظرفشویی 2000 تکه است . همانطور که از نام آن پیداست قابلیت شستشوی 2000 تکه ظرف کثیف طی 1 ساعت را دارد . این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک کار می کند و حداقل 3 اپراتور برای کار کردن با آن لازم است . یک اپراتور سبد ظروف کثیف را از یک طرف وارد تونل ماشین ظرفشویی می کند و در طرف دوم حداقل 2 اپراتور باید ظروف شسته شده را از روی ریل بردارند . زمان شستشو بسیار کوتاه و 30 ثانیه است . قسمت داخلی و خارجی ماشین ظرفشویی 2000 بشقاب از استیل ضد زنگ  304 ساخته شده است . ارتفاع این دستگاه 145 سانتی متر است و 270 کیلوگرم وزن دارد .

پرفروش ترین ماشین ظرفشویی صنعتی کدام است؟

یکی از محبوب ترین برندهایی که در میان رستوران داران بسیار معروف است الکترولوکس می باشد. این برند هم به صورت زیرکارنتری و هم به صورت 1200 بشقابی در فیدار سورن موجود است. به علت قیمت مناسب و کیفیت بالا این برند جزو پرطرفدار ترین و به صرفه ترین ماشین های ظرفشویی صنعتی قرار گرفته است. برای خرید ماشین ظرفشویی الکترولوکس با مناسب ترین قیمت می توانید به فیدار سورن مراجعه کنید.

مصرف آب در ماشین ظرفشویی صنعتی

در ماشین ظرفشویی صنعتی به منظور افزایش فشار آب از مخزن آب و پمپ استفاده می شود و هم چنین جهت افزایش دمای آب برای شست و شو و آبکشی بدون نیاز به لوله کشی آب گرم از المنت استفاده می شود که به نوبه ی خود باعث کاهش مصرف آب می شود. در صورتی که لوله کشی آب گرم هم وجود داشته باشد می توان بعنوان آب ورودی آن را در نظر گرفت و به این ترتیب از المنت استفاده کمتری می شود و طول عمر مفید آن افزایش پیدا خواهد کرد و البته میزان مصرف آب هم افزایش پیدا می کند . تکنولوژی ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی به گونه ای است که میزان آب مصرفی برای هرسبد در ماشین های ظرفشویی 540 ، 1200 و 2000 یک لیتر می باشد

زمان شستشو در ماشین ظرفشویی صنعتی

وقتی گفته می شود یک ماشین ظرفشویی صنعتی در یک ساعت 540، 1200 یا 2000  ظرف را می شوید شاید تصور بر این باشد که طی یک مرحله همه ی این تعداد ظروف وارد دستگاه می شود و بعد از یک ساعت ، ظروف شسته شده و از دستگاه خارج می شود . این تصور کاملا اشتباه است .

بلکه روال کار ماشین ظرفشویی صنعتی بدین شکل است که طی یک ساعت چندین بار سبد ماشین ظرفشویی داخل دستگاه از ظروف پر می شود و زمان شستشو بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه تنظیم می شود و مجدد سبد بعدی پر می شود. زمان شستشو در ماشین 540 تکه 1/5 و 2/5 دقیقه  در 1200 تکه 1- 1/5 و 2/5 دقیقه و در دستگاه 2000 تکه 30 ثانیه می باشد.

نکات مهم در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی

نکات مهم در مورد ماشین ظرفشویی صنعتی

نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی صنعتی

1- از محافظ برق به منظور جلوگیری از آسیب نوسانات برق به ماشین ظرفشویی صنعتی ، استفاده کنید.

2- سطحی که ماشین ظرفشویی آنجا قرار میگیرد را تراز کنید. تراز نبودن سطح باعث لرزش، تولید صدای ناهنجار و آسیب به موتور ماشین ظرفشویی صنعتی می شود.

3- سطح بیرونی دستگاه را اصلا نشویید. در صورت نیاز به نظافت از دستمال آغشته به محلول الکل یا شوینده استیل استفاده کنید.

4- در صورتی که فشار آب کم است ماشین ظرفشویی را روشن نکنید.

5- برای باز کردن و تمیز شدن منافذ افشانه ها از  رسوب زدای ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کنید.

6- جهت شستشوی بهتر در شیر ورودی آب از سختی گیر استفاده کنید.

7- ضمن شستشو امکان کنسل و یا عوض کردن برنامه ی شستشو وجود ندارد. برای جلوگیری از اختلال در شستشو، از این کار بپرهیزید.

8- پس از اتمام استفاده از دستگاه، حتما آب داخل تانک را تخلیه کنید و تمام متعلقات و قطعات ماشین ظرفشویی را نظافت کنید.

9- هر گونه مواد غذایی را از روی ظروف پاک کنید. ظروف را با خرده غذا داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

10- اگر ضمن شستشو به عمد و یا تصادفا درب ماشین ظرفشویی را باز کنید، عملیات شستشو متوقف میشود.

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی صنعتی

یکی از مسائلی که ضمن استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی ممکن است با آن رو به رو شوید تمیز نشدن ظروف و کدر شدن آن ها پس از شستشو است. دلایلی که ممکن است منجر به بروز این مشکل شود را در ادامه بررسی می کنیم:

مواد شوینده نا مرغوب

قرص، مایع ظرفشویی صنعتی، پودر شستشو و یا مایع جلادهنده جزء مواد شوینده در ماشین ظرفشویی صنعتی هستند که گاها به دلیل پایین بودن کیفیت و یا تقلبی بودن آن ها در بازار باعث ایجاد لکه و تمیز نشدن ظروف می شوند.

چیدن نامناسب ظروف

با توجه به نوع ظروف، سبد مناسب رو انتخاب کنید و به منظور رسیدن آب به تمام قسمت های ظروف، آن ها را به صورت منظم داخل سبد بچینید. بد چیدن ظروف، چسباندن ظروف به هم و پر کردن دستگاه بیش از حد باعث می شود ظروف به خوبی تمیز نشود.

سختی آب

سختی آب باعث ایجاد لکه بر روی ظروف می شود. گذاشتن سختی گیر بر روی شیر ورودی باعث گرفتن سختی آب می شود و از بروز لکه بر روی ظروف جلوگیری می کند.

فیلتر آب ورودی

در برخی موارد مسدود شدن فیلتر آب ورودی باعث کدر شدن ظروف می شود. تمیز کردن و یا در صورت لزوم تعویض کردن آن می تواند این مشکل را حل کند.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره رایگان