خدمات

تجهیزات بار سرد

يكي از قسمت های کافه و کافی شاپ ها بار سرد می باشد. از همین رو این که تجهیزات بار سرد چیست، سوال بسیاری از افراد علاقه مند به کافه ها یا کافی شاپ ها و یا کسانی که به دنبال راه اندازی یکی از آن ها هستند، می باشد. کافه ها و کافی شاپ ها را ما اغلب با نوشیدنی های گرم و به خصوص نوشیدنی ها بر پایه قهوه شان می شناسیم. اما این نوشدنی ها همه منوی کافه ها و کافی شاپ ها را تشکیل نمی دهند و آیتم های دیگری همچون آیتم های خوراکی و آیتم های خنک و سرد هم در منوی آن ها وجود دارند. در ادامه مبحث تجهیزات بار سرد و خرید لوازم کافه هم همراه فیدارسورن باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد مسائلی مثل این که این که منوی بار سرد کافه ها به چه شکلی است، لیست تجهیزات بار سرد شامل چه آیتم هایی است، برای خرید تجهیزات بار سرد باید چه کار کرد و….. بدست آورید. همچنین برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توانید با فیدار سورن همراه باشید.

بار سرد كافه چیست؟

در مورد این که بار سرد کافه چیست باید گفت که در کافه‌های امروزی قسمتی مجزا به نام بار سرد وجود دارد که تجهیزات بار سرد مانند بلندر، شیکر، مادلر، جیگر و … در آن چیده شده و بارتندر مشغول درست کردن انواع نوشیدنی‌های سرد در آن است. این بخش از کافه با داشتن طراحی خاص و تعداد قفسه‌های بالا به ویترین کافه‌ها معروف است.

اما اگر بخواهیم  تعريف ساده بار سرد را بدانیم باید گفت که، به تمام نوشیدنی های سرد موجود در کافی شاپ كه با موارد لیست تجهیزات بار سرد آماده می شوند، بار سرد کافی شاپ می گویند که در فصول گرم سال، به دلیل خنک بودن این نوشیدنی ها از طرفداران زیادی برخوردار است ولی نمی توان گفت که بار سرد فقط و فقط در تابستان مورد مصرف مشتری قرار می گیرد، چرا که نوشیدن این بار سرد ها حتی در فصل زمستان هم مورد استقبال قرار می گیرد و این امر کاملا سلیقه ای است و به خواهان مشتری بستگی دارد.

بارتندر کیست؟

یک نکته ای م که بد نیست با آن آشنا باشید و دانستن آن خالی از لطف نیست، این بحث است که بارتندر کیست. بارتندر به کسی گفته می ‌شود که به صورت حرفه ای به کمک تجهیزات بار سرد انواع نوشیدنی‌ های سرد موجود در منوی کافه ها را آماده می ‌کند و کاملاً تخصصی به شناخت ترکیبات و میکسولوژی این نوع نوشیدنی ها پرداخته و با شناخت دقیق پایه نوشیدنی‌های سرد طعم های جذاب و متفاوت را ایجاد می‌ کند.

نوشیدنی هایی که با بار سرد تهیه می شوند

همان طور که پیش تر هم چندین بار به آن اشاره شد، بار سرد کافه ها یا کافی شاپ ها به جایی گفته می شود که تجهیزات و لوازم بار سرد در آن جا قرار گرفته و بارتندر به کمک آن ها نوشیدنی هایی که مشتریان سفارش می دهند را برایشان حاضر می کنند. اما به جز این که بدانیم بار سرد چیست، بد نیست بدانیم که چه نوشدینی هایی در بار سرد حاضر می شوند و کمی با آن ها آشنا شویم. برای انجام این کار هم در قسمت زیرین یکسری از نوشیدنی های بار سرد را که با موارد لیست تجهیزات بار سرد حاضر می شوند را با هم می بینیم.

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

کلد برو: این نوع قهوه را با تجهیزات بار سرد و آب سرد درست می‌ کنند و حدود 24 ساعت آن را در آب سرد نگه ميدارند تا به‌خوبی دم بکشد. قهوه‌ای که با آب داغ دم میکشد بعد از سرد شدن، ممکن است طعم تند یا ترشی بگیرید، اما کلد برو از ابتدا با آب سرد دم کشیده و طعم آن تغییر نمیكند. کلد برو عطر و طعمی قوی دارد و در سالهای اخیر بسیار محبوب است.

ماکتیل: این نوع نوشیدنی ترکیبی است از میوه، آب میوه، عصاره های میوه ای (سیروپ ها) و یخ که عموما با کمک شیکر های دستی آماده می شود. بافت این نوشیدنی به صورت رقیق و معمولا با تکه های یخ سرو می شوند.

آیس لاته: ترکیبات اصلی آیس لاته با لاته گرم یکسان است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد میكند. در تهیه آیس لاته از شیر جوشیده و فوم‌ دار استفاده میشود، اما فوم آن در ترکیب با یخ از بین میرود. برای تهیه آن در یک لیوان بلند، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با شیر جوشیده و سرد ترکیب مي کنند و موقع سرو مقداری یخ به آن اضافه می کنند.

اسموتی: اسموتي كه با تجهیزات بار سرد حاضر می شود یک نوشیدنی حاصل از میوه های تازه و یخ زده است که آسیاب شده اند و میتوانند با شکلات یا بادام زمینی آسیاب شده نیز ترکیب شوند. این هنر میکسولوژیست است که با خلاقیت به خرج دادن و نشان دادن هنز خود، طوری مواد را با هم مخلوط گند و آن ها کنار هم قرار دهد که رنگ و طهم و هم چنین عطر آن، عالی و منحصر به فرد شود. این نوشیدنی حتی از اسمش پیداست که بسیار خنک است و باید مواظب باشیم تمام آن را بصورت یکجا و با هم نخوریم چون مغزمان سوت می کشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تجهیزات پیتزا فروشی

شیک (میلک شِیک): شیک ها در واقع بستنی های نرم شده هستند. در کافه ها بستنی ها با طعم های مختلف را به کمک یک عامل رقیق کننده مثل شیر یا آبمیوه از حالت جامد به حالت نیمه جامد تبدیل میکنند. منظور از حالت نیمه جامد این است که به جای اینکه با قاشق خورده شوند، بتوان آن را با نِی نوشید.

موکا: موکا یک نوشیدنی بسیار خوش طعم است كه با تجهیزات بار سرد حاضر می شود. موکا حاصل ترکیب قهوه و مقداری شکلات است، که البته برای تهیه آیس موکا، یخ نیز به آن اضافه می شود و طعم فوق العاده و شگفت انگیزی را به خود می گیرد.

آفوگاتو: این نوشیدنی در‌ واقع نوعی دسر است. آفوگاتو را برای اولین بار از ترکیب اسپرسو و بستنی وانیلی در ایتالیا تهیه کردند. بعد از آن در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفت.

موهیتو: موهیتو نوشیدنی سنتی کوبا است. در فصل تابستان پرطرفدار است و در کنار وعده‌های غذایی نیز سرو میشود. اگر در یک ظهر تابستانی و گرم دنبال مکان دنج ميگردید تا کتاب بخوانید و چیزی بنوشید تا خنک شوید، موهیتو بهترین انتخاب است. موهیتو به کمک موارد لیست تجهیزات بار سرد، و از ترکیب آب گازدار، یخ، برگ نعنا و شکر تهیه میشود. به این ترکیبات میتوانید میوه ‌های مختلف نیز اضافه کنید. محبوب‌ترین انواع موهیتو لیمو و نعنا، موهیتو هندوانه و موهیتو توت فرنگی است.

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

لیست تجهیزات بار سرد

برای آماده سازی نوشیدنی ها در کافه ها و کافی شاپ ها، بارتندر علاوه بر مواد اولیه اي‌ نظیر میوه و آب میوه و انواع سیروپ و … به تجهیزاتی نیاز خواهد داشت که ما آن ها را تحت عنوان موارد لیست تجهیزات بار سرد می شناسیم. بارتندر به كمك اين تجهیزات مواد را با هم ترکیب، و در زمان کوتاهي نوشیدنی بی ‌نظیری را سرو ميکند. برای شمایی که به دنبال راه اندازی کافی شاپ هستید آشنایی با و خرید تجهیزات و لوازم بار سرد یک اقدام لازم است. از همین رو در قسمت پایینی یکسری از تجهیزات بار های سرد را با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست لوازم باریستا

شیکر

یکی از مهمترین تجهیزات بار سرد شیکر یا همان همزن دستی می باشد. برای آماده کردن انواع نوشیدنی های تازه و طبیعی، قطعا شیکر یک ابزار بسیار کاربردی به حساب می آید. شیکر وسیله ای است برای مخلوط کردن، سرد کردن و تهیه رسپی های مختلف نوشیدنی های سرد مورد استفاده بارتندر قرار می گیرد. روش کار با شیکر هم به اینگونه می باشد که ترکیبات نوشیدنی مورد نظر را به همراه تکه های یخ در شیکر می ریزیم و به مدت ۱۰-۱۵ ثانیه آن را تکان می دهیم.

بار مت

بار مت یکی از پر استفاده‌ترین تجهیزات بار سرد هر کافه و كافي شاپ است که بارتندرها میتوانند نوشیدنی را بر روی آن تهیه کنند. حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام درست کردن یک نوشیدنی سرد، نشتی آن و یا انتهای خیس  لیوان سطح کارتان را کثیف کند. به منظور جلوگیری از این اتفاق بارمت یکی از بهترین انتخاب ‌های شما خواهد بود. جنس بارمت ها معمولا از پلاستیک ضخیم است و هنگام کار به راحتی میتوانید آن را درون سینک خالی کنید و بشویید.

جیگر

جیگر که یکی از وسایلی است که می توانید آن را با پرداخت قیمت تجهیزات بار سرد از مراکز معتبری مثل فیدارسورن خریداری کنید، وسیله ای برای پیمانه کردن است که از دو کاسه به هم چسبیده تشکیل شده است. این اتصال کمک می ‌کند که تحرک ابزار در دست به سادگی صورت پذیرد. انواع و اشکال مختلفی از جیگر موجود است که بسته به نیاز کاربر از بین آنها انتخاب صورت میگیرد.

درب باز کن بطری

یکی از حرفه ای ترین ابزار بار سرد و بارتندری، درب بازکن بطری است که با استفاده از آن می‌ توان به سرعت درب بطری  ها را باز کرد. استفاده از آن بسیار راحت است، چون می‌ توان آن را بر روی دیوار نصب کرد و به سرعت درب بطری ‌ها را با آن باز کرد.

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

مادلر

 در زمان تهیه نوشیدنی های طبیعی، هر چقدر بو و عطر مواد داخل نوشیدنی بیشتر پخش شود، تازه و طبیعی بودن مواد بیشتر حس می شود. مادلر یکی از ابزاري می باشد که شما می توانید آن را از مرکز فروش تجهیزات بار سرد خریداری کنید. مادلر عملکردی شبیه هاونگ دارد و برای کوبیدن، مخلوط کردن و پخش کردن عطر و طعم مواد استفاده شده در نوشیدنی و خرد کردن قطعه های یخ کاربرد دارد.

سرویس مت

 همانند بارمت‌ ها، از سرویس مت نیز به منظور تمیز نگه داشتن بار شما استفاده می ‌شود با این تفاوت که پهنای آن بیشتر از بارمت است و در قسمت تحویل نوشیدنی بیشتر مورد استفاده قرار ميگیرد.

یخ ساز

يكي از مهم ترین ابزاری که باید با پرداخت قیمت تجهیزات بار سر آن را خریداری کنید، یخ ساز است. زیرا یخ مهم ترین عامل تشکیل نوشیدنی سرد است. یخ ساز می تواند همیشه برای ما یخ تازه و اماده مهیا کند. یخ هاي یخساز ها معمولا در شکل های مکعبی یا به صورت تیکه تیکه و خرد شده در نوشیدنی دیده می شوند.

قاشق بار

قاشق بار دیگر ابزار بار سرد و بارتندری است که از اهمیت بالایی برخوردار است. قاشق بار قاشق بلندی است که یک انتهای آن را چنگال تشکیل داده است که برای ترکیب مزه ‌ها از آن استفاده ‌میشود. این ابزار به نحوی طراحی شده است که سرعت عمل را به بارتندر هدیه ميدهد.

استرینر

استينر كه از تجهیزاتی است که می توانید آن را از مرکز فروش تجهیزات بار سرد معتبری مثل فیدارسورن تهیه کنید، خود نوعی صافی حرفه ای است به راحتی بر روی دهانه شیکر قرار گرفته و با استفاده از سوراخ های کوچک و فنر باعث شده مواد معلق در نوشیدنی و یخ در شیکر باقی بمانند. مدل استرینر رایجی که بسیاری از متصدیان بار استفاده می‌ کنند، صافی یا استرینر Hawthorne است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

ریل سیروپ

 برای نگهداری سیروپ‌ها و بطری‌ها شما به فضایی نیاز دارید که به آن ریل می‌ گوییم. ریل‌ها در قسمت جلویی بار سرد یا کلد استیشن شما باید قرار داشته باشند تا دسترسی خوبی به شما بدهد و به راحتی بتوانید بطری‌ها و سیروپ‌ها را در نوشیدنی خود استفاده کنید. به ریل بار سرد اصطلاحا اسپید ریل نیز گفته می‌شود.

يخ خرد کن

یکی از ابزارهای کار بارتندر و تجهیزات بار سرد، یخ خرد کن می ‌باشد. بسیاری از کوکتل‌ها با یخ خرد شده ترکیب می‌ شوند. این وسیله می‌ تواند یخ را به قدری خرد کند تا به حالتی شبیه به برف تبدیل شود، که به راحتی می‌ توان آن را به اشکال گوناگون تبدیل کرد.

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

لیست قیمت و خرید تجهیزات بار سرد

قيمت تجهیزات بار سرد

یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید هر نوع وسیله و دستگاهی وجود دارد، بحث قیمت آن وسیله است. این قضیه در ارتباط با تجهیزات و لوازم بار سرد هم وجود دارد. دلیل اهمیت این موضوع از آن جایی می باشد که هر انسان میزان مشخصی بودجه مالی دارد، و سطح و توانایی مالی او در درجه مشخصی قرار می گیرد. از همین رو در زمانی که فردی تصمیم به تهیه وسیله ای یا خرید تجهیزاتی می گیرد، پس از این که تحقیقات و پرس و جو های لازم را انجام داد و دید که فلان وسیله برای نیازش مناسب است، به سراغ قیمت آن وسیله می رود. از همین رو این که پیش از تهیه هر وسیله ای از قیمت آن مطلع باشیم، از اوجب واجبات است.

کسب اطلاعات بیشتر: فروشگاه اینترنتی لوازم کافه

 در مورد موارد لیست تجهیزات بار سرد هم باید گفت که متاسفانه نمی توان میزان مشخصی برای آن بیان کرد. زیرا در سالیان گذشته بازار ایران در همه زمینه ها چه می خواهد خودرو باشد وچه می خواهد تجهیزات و لوازم بار سرد باشد، دچار بی ثباتی شده است. این بی ثباتی اقتصادی باعث شده است که قیمت وسایل و تجهیزات مختلف مثل همین تجهیزات و لوازم بار سرد، به صورت ساعتی و حتی دقیقه ای بالا و پایین شوند. از همین رو نمی توان قیمت مشخصی را برای لوازم بار سرد در اینجا اعلام کرد. زیرا ممکن است قیمت اعلامی تنها پس از چند دقیقه، دیگر معتبر نباشد. به همین خاطر در صورتی که به دنبال قیمت تجهیزات بار سرد هستید، به شما توصیه می شود که به سایت فیدارسورن مراجعه کنید.

خرید تجهیزات بار سرد

درست است که آشنایی با آیتم ها و لوازم بار سرد کافه ها، امر مهمی است. اما از آن مهم تر این است که پس از آشنایی با اين آیتم ها و لوازم، به سراغ خرید آن ها رفت. این قسمت با این که عموما از آشنایی با وسايل بار سرد و وسایل بارتندر، کم اهمیت تر در نظر گرفته می شود، اما اهمیت بسیاری دارد. دیلیل اهمیت این موضوع هم این است که کیفیت و دلپذیری آیتم هایی که شما برای مشتریان، به جهت جلب رضایت و کسب درآمد بیشتر، آماده می کنید، ارتباط مستقیمی با کیفیت وسایل و لازمی که برای آماده کردن این آیتم ها، از آن ها استفاده می کنید، دارد. از همین رو در زمان خرید تجهیزات بار سرد، باید دقت زیادی بر روی کیفیت وسیله هایی که خریداری می کنید داشته باشید.

مرکز فروش تجهیزات بار سرد

مطالبی در طول مقاله تجهیزات بار سرد بیان شده بیان شدند مثل قيمت تجهیزات بار سرد، مرکز فروش تجهیزات بار سرد و… تا به شمایی که به دنبال خرید تجهیزات و لوازم کافه و کافی شاپ هستید، کمکی هر چند کوچک و ساده شده باشد. در صورتی که با انجام تحقیقات و بررسی نیاز هایتان به این نتیجه رسیدید که برای خرید لوازم بار سرد اقدام کنید، به شما توصیه می شود که به سایت فیدارسورن مراجعه کنید. گروه فیدارسورن یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده انواع وسایل و لوازم کافی شاپ ها و تجهیزات کافه ها می باشد، و آمادگی دارد که هرگونه وسیله ای که شما به آن نیاز دارید را برایتان فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *