خدمات

تجهیزات بار گرم

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات کافه ها و کافی شاپ ها، تجهیزات بار گرم می باشد. در سالیان اخیر، علاقه مردم به قهوه و نوشیدنی های بر پایه آن به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است. از همین رو این قضیه موجب این شده است که در هر کوچه و خیابانی از شهر را که نگاه کنید، کافه ای را خواهید دید. دلیل اصلی استقبال افراد مختلف از راه اندازی کافه، این می باشد که داشتن کافه یا کافی شاپ، شغلی با وجهه اجتماعی مناسب و درآمد بالا می باشد. برای راه اندازی کافه اما، شما به تجهیزات و لوازم مختلفی نیاز خواهید داشت که یکی از آن ها تجهیزات بار گرم است. در ادامه بحث هم همراه فیدارسورن بمانید تا اطلاعات کامل تری در مورد مسائلی مثل این که باریستا کیست، این که منوی بار گرم کافه ها شامل چه آیتم هایی است، تجهیزات بار گرم، لیست لوازم کافه و… بدست آورید.

اندکی درباره کافه ها

پیش از این که یک راست برویم به سراغ مباحثی مثل خرید قیمت تجهیزات بار گرم و… بهتر است که کمی درباره کافه گفت و گو کنیم. به تعریف و زبان ساده کافه ها را می توان گفت، مکان های عمومی ای هستند که افراد برای صرف انواع نوشیدنی های گرم و سرد که معمولا نوشیدنی های بر پایه قهوه هستند، برای برگزاری نشست ها و جلسات کاری، برای گرفتن جشن های مختلف مثل جشن تولد، گداشتن قرار های دوستانه و عاطفی و… به آن ها مراجعه می کنند. کافه ها و خرید لوازم کافه همان طور که گفتیم چند سالی است که حسابی مشهور و پر طرفدار شده اند، به خصوص در میان جمعیت جوانان و نوجوانان. محبوبیت کافه در میان این قشر جوان و نوجوان جامعه، به قدری است که اغلب افراد این گروه حتی زمانی که کاری برای انجام دادن ندارند و یا حوصله شان سر می رود هم، به کافه ها مراجعه می نمایند و به همراه نوش جان کردن انواع نوشیدنی ها، وقت خود را به همراه دوستان و عزیزان شان در آنجا می گذرانند.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست قیمت تجهیزات بار سرد

باریستا کیست؟

شناخت باریستا از آن جهت اهمیت دارد که کسی که بیشترین نقش را در آماده سازی نوشیدنی های گرم کافه، و بیشترین برخورد با تجهیزات بار گرم کافه را دارد، باریستا است. باریستا که به شکل Barista نوشته می شود به معنای قهوه چی است و به فردی گفته می شود که در کافی شاپ یا قهوه خانه ها انواع نوشیدنی های گرم و سرد بر پایه قهوه و اسپرسو را با مهارت های خاص خود آماده می کند و به مشتریان ارائه میدهد. همیشه در قهوه خانه ها و یا کافی شاپ ها و هر جایی که انواع نوشیدنی های قهوه سرو شود، یک باریستا را خواهید یافت. معمولا لباس باریستاها با سایر پرسنل کافه یا قهوه خانه متفاوت می باشد و باریستا لباسی خاص و متفاوت از بقیه را به تن می کند.

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

منوی بار گرم شامل چه آیتم هایی است؟

به طور کلی در منوی کافی شاپ‌ها دو دسته نوشیدنی وجود دارد. یکی گرم و دیگری سرد. نوشیدنی‌های سردی که در کافی شاپ‌ها سرو می شوند معمولا فقط در فصل تابستان طرفدار دارند و تعداد کسانی که آن‌ها را در فصل‌های سرد سفارش میدهند بسیار محدود است. با این وجود این دسته از نوشیدنی‌ها در بین افراد طرفداران بسیار زیادی دارند. اما نوشیدنی‌های گرم از محبوبیت بیشتری نسبت به نوشیدنی‌های سرد بین افراد برخوردار است و برعکس مدل سرد، در همه فصل‌ها طرفدار دارد. البته ناگفته نماند که استفاده از این نوشیدنی‌ها در فصل‌های سرد سال بسیار بیشتر میشود. در قسمت پایینی این پاراگراف یکسری از آیتم های منوی بار گرم کافه ها که با تجهیزات بار گرم آماده می شوند را با هم نظاره گر هستیم.

اسپرسو: یکی از خالص ‌ترین و در عین حال محبوب ‌ترین قهوه ‌های حال حاضر جهان است که بر پایه آن سایر قهوه‌های محبوب‌ تهیه می‌ شوند، اسپرسو است. این قهوه فاقد لِرد، نرم ‌تر از قهوه فرانسه و زبرتر از قهوه ترک آسیاب می‌شود و با تجهیزات بار گرم کافه، و دقیق تر با دستگاه مخصوص اسپرسوساز دم می ‌شود، به این صورت که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می ‌شود و عصاره قهوه به طور کامل خارج می شود. اسپرسو در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و کف نازک و روشنی روی آن می بندد.

کاپوچینو: یکی دیگر از نوشیدنی ‌هایی که در منوی بار گرم کافه‌ ها قرار دارند و با خرید تجهیزات بار گرم می توانید آنها را درست کنید، کاپوچینو‌ها می‌ باشند. این مدل از نوشیدنی‌ها از مشتقات اسپرسو به حساب می ‌آیند. برای آماده کردن این نوشیدنی ‌ها ابتدا باید اسپرسو را دم کرده و بعد از آن به همان مقداری که اسپرسو در فنجان ریخته شده است. باید به آن شیرداغ اضافه کرد. بعد از انجام دادن این مراحل، به آن کف شیر اضافه می‌شود و آن را با پودر کاکائو تزیین می‌کنند.

قهوه آمریکانو: آمریکانو یکی دیگر از محبوب‌ ترین انواع نوشیدنی گرم است که بر پایه یک شات اسپرسو تهیه می شود. به این صورت که با استفاده از دستگاه اسپروسو ساز، مینی پرسو یا نانوپرسو یک شات قهوه اسپرسو درست می ‌‎شود و با دو برابر حجم اسپروسو، با آب جوش مخلوط می ‌شود. عموما رقیق بودن آمریکانو و شباهت آن به نوشیدنی های گرمی چون چای باعث می ‌شود که در لیوان با فنجان‌های بزرگ سرو شود. گفته می‌ شود خواستگاه این نوشیدنی گرم به جنگ جهانی دوم بازمی‌ گردد، زمانی که سربازان آمریکایی که در اروپا مستقر بودند، برای اینکه بتوانند قهوه‌ ای باب میل ‌شان را درست کنند، قهوه اسپرسو (قهوه‌ای که در آن شرایط در دسترس بود) را با آب جوش ترکیب کردند.

یکسری دیگر از آیتم های منوی بار گرم کافه ها که می توانید با تهیه تجهیزات از مرکز فروش تجهیزات بار گرم آن ها را تهیه کنید، عبارت اند از:

  • دابل اسپرسو.
  • کافه لاته.
  • موکا.
  • قهوه ترک.
  • چای ماسالا.

تجهیزات بار گرم

همانطور که پیش تر هم خدمتتان اشاره کردیم، یک کافه خوب و حرفه ای نیاز دارد که از لوازم کافه و تجهیزات بار گرم خوب و درجه یکی استفاده نماید. به طوری که حتی کیفیت قهوه تهیه شده و سرعت عمل یک افراد کافه تا حد بسیار زیادی به کیفیت لوازم مواد اولیه ای دارد بر می گردد. به طور کلی می توان گفت که پس از شکل کلی و دکوراسیون، از مهم ترین فاکتور های یک کافه خوب، لوازم کافه اي است که از آن ها استفاده میکند. به همین دلیل این موضوع بسیار مهم است که لوازم کافه را از کجا تهیه کنیدز به همين خاطر به شما توصیه می شود که سری به سایت يكي از بهترین مرکز فروش تجهیزات بار گرم یعنی فپدار سون بزنید. اگر که به کافه ها علاقه دارید بیاید تا کمی با لوازم و وسایلی که با استفاده از آن ها قهوه درجه یک در اختيار مان قرار میگيرد آشنا شویم. در قسما پایینی یکسری از تجهیزات اشپزخانه صنعتی به طور کاملی معرفی شده اند.

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

دستگاه قهوه ساز: همانگونه که پیش تر هم درباره آن صحبت شد، بیشتر آیتم هایی که در منوی کافی شاپ ها حضور دارند، مواردی هستند که یا نوشیدنی قهوه خالص هستند مثل قهوه ترک، قهوه فرانسوی، اسپرسو و…، یا نوشیدنی هایی هستند که در ترکیبات شان از قهوه بهره میبرند. از همین رو در زمان خرید تجهیزات بار گرم، حتما باید قهوه ساز را مد نظرتان قرار دهید. قهوه سازها مثل دیگر انواع تجهیزات کافی شاپ در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. خرید دستگاه قهوه جوش.

قهوه: درست است که لیست آیتم های منوی کافه ها از موارد متنوعی تشکیل شده است، اما در همه ی کافه ها نوشیدنی هایی که بیشترین تعداد سفارشات را دارند و کافه ها بر روی آن ها مانور می دهند، نوشیدنی هایی هستند که بر پایه قهوه تهیه می شوند. به همین سبب هم هیچ کافه ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد که قهوه را در میان تجهیزات بار گرم خود نداشته باشد، که شما هم از این قاعده مستثنی نخواهید بود و به قهوه احتیاج خواهید داشت.

کسب اطلاعات بیشتر: فروشگاه اینترنتی لوازم کافه

آسیاب قهوه: در کافی شاپ ها، از این منظر که هدف جلب رضایت مشتری است و اکثر آيتم های منو هم در ترکیبات شان قهوه دارند، سعی میشود که از بهترین و مرغوب ترین دانه های قهوه استفاده شود. اما مسئله ای که در اینجا وجود دارد، این است که دانه های قهوه را نمیتوان تبدیل به نوشیدنی کرد و برای اینکه آنها تبدیل به نوشیدنی شوند، باید آنها را پودر یا آسیاب کرد. به همین دلیل در زمان پرداخت قیمت تجهیزات بار گرم، حتما باید به فکر خرید آسیاب قهوه هم باشید.

ترازو: در کافه به دو نوع ترازو نیاز دارید. یکی از آن ها ترازوی دیجیتال است که در مغازه ها نیز آن را دیده اید. این ترازوی دیجیتال برای وزن کردن قهوه و فروش به مشتری استفاده می شود. دومین نوع آن یک ترازوی کوچک و حساس است که به آن اسکیل نیز گفته می شود. اسکیل برای اندازه گیری وزن دقیق قهوه و یا اندازه گیری زمان عصاره گیری مورد استفاده قرار می گیرد و جزو لیست لوازم کافه است.

یخساز صنعتی: دستگاهی است که جزو شاخه تجهیزات برودتی از تجهیزات بار گرم محسوب می شود، به آب لوله کشی متصل می شود و با کمک مکانیزم، کمرپرسور و کندانسوری که دارد، آب گرفته شده را به شکل های مشخصی مثل حبه ای، قالبی، پودری، پولکی و…. منجمد می کند و در محفظه خنک خود نگه می دارد تا هر زمان که باریستا و کارکنان کافه ها به یخ نیاز پیدا کردند، از آن ها استفاده کنند. خرید یخساز صنعتی.

تجهیزات سرمایشی (یخچال و فریزر): از اوجب واجبات که حضور آن ها در هر گونه کسب و کاری که به حوزه صنعت غذا و خوراکی جات مرتبط می شود، لازم و ضروری است، یخچال و فریز می باشند. کافه و کافی شاپ ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و یخچال و فریزر یکی از موارد لازم و ضروری آن ها می باشد. این مورد از لوازم کافه برای نگهداری مواد اولیه به شکل تازه و برای جلو گیری از خراب شدن آن ها کاربرد دارد.

تمپر قهوه: یکی از ابزار های کوچک و کاربردی که با عین سادگی از موارد مهمي که باید از مرکز فروش تجهیزات بار گرم معتبر مثل فیدارسورن خریداری شوند، می باشد، تمپر قهوه است. تمپر قهوه وسیله ای است که با استفاده از آن دانه های اسپرسو که آسباب شده اند را فشرده و یک دست می شوند تا برای دم کردن آماده شوند. تمپر ها اندازه های متفاوتی دارند و شما در هنگام خرید لوازم کافه باید سایزی از آن ها را تهیه کنید که با سبد های فیلتر یا همان صافی دستگاه اسپرسوساز شما تطابق داشته باشد.

کتری یا کتل: بسیاری از نوشیدنی هایی که در کافه درست می شوند مانند چای ماسالا و یا کافی میکس نیاز به آب جوش دارند که می توان برای این کار از کتری یا کتل استفاده کرد. فرق کتل با کتری معمولی در این است که جریان آب ملایم و یکسانی را برای قهوه آماده می کند که قهوه را خوش طعم تر می کند.

ناک باکس: از دیگر لوازم جالب باریستاکارها و تجهیزات بار گرم کافه، می توان به ناک باکس اشاره داشت. این محصول را حتما در زمان پرداخت قیمت تجهیزات بار گرم در لیست خرید خود قرار دهید. از ناک باکس برای ریختن تفاله های قهوه در آن استفاده می شود.

پیچر یا شیرجوش: بسیاری از نوشیدنی هایی که مربوط به کافه می شوند نیاز به شیر دارند، و شما برای درست کردن آن ها نیاز به یک پیچر یا شیرجوش دارید. پیچر در مدل های مختلفی عرضه می شود که می توانید مناسب ترین آن را در میان لیست خرید لوازم بار گرم کافه و کافی شاپ خود قرار دهید.

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات بار گرم

قيمت تجهیزات بار گرم

یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید هر نوع وسیله و دستگاهی وجود دارد، بحث قیمت آن وسیله است. این قضیه در ارتباط با تجهیزات و لوازم بار گرم کافه ها و کافی شاپ ها هم وجود دارد. دلیل اهمیت این موضوع از آن جایی می باشد که هر انسان میزان مشخصی بودجه مالی دارد، و سطح و توانایی مالی او در درجه مشخصی قرار می گیرد. از همین رو در زمانی که فردی تصمیم به تهیه وسیله ای یا خرید تجهیزاتی می گیرد، پس از این که تحقیقات و پرس و جو های لازم را انجام داد و دید که فلان وسیله برای نیازش مناسب است، به سراغ قیمت آن وسیله می رود. از همین رو این که پیش از تهیه هر وسیله ای از قیمت آن مطلع باشیم، از اوجب واجبات است.

در مورد موارد لیست تجهیزات بار گرم کافه ها و کافی شاپ ها هم باید گفت که متاسفانه نمی توان میزان مشخصی برای آن بیان کرد. زیرا در سالیان گذشته بازار ایران در همه زمینه ها چه می خواهد خودرو باشد وچه می خواهد تجهیزات و لوازم بار گرم باشد، دچار بی ثباتی شده است. این بی ثباتی اقتصادی باعث شده است که قیمت وسایل و تجهیزات مختلف مثل همین تجهیزات و لوازم بار گرم، به صورت ساعتی و حتی دقیقه ای بالا و پایین شوند. از همین رو نمی توان قیمت مشخصی را برای لوازم بار گرم در اینجا اعلام کرد. زیرا ممکن است قیمت اعلامی تنها پس از چند دقیقه، دیگر معتبر نباشد. به همین خاطر در صورتی که به دنبال قیمت تجهیزات بار گرم کافی شاپ ها و کافه ها هستید، به شما توصیه می شود که به سایت فیدارسورن مراجعه کنید.

خرید تجهیزات بار گرم

درست است که آشنایی با آیتم ها و لوازم بار گرم کافه ها و کافی شاپ ها، امر مهمی است. اما از آن مهم تر این است که پس از آشنایی با اين آیتم ها و لوازم، به سراغ خرید آن ها رفت. این قسمت با این که عموما از آشنایی با وسايل بار گرم و وسایل باریستا، کم اهمیت تر در نظر گرفته می شود، اما اهمیت بسیاری دارد. دلیل اهمیت این موضوع هم این است که کیفیت و دلپذیری آیتم هایی که شما برای مشتریان، به جهت جلب رضایت و کسب درآمد بیشتر، آماده می کنید، ارتباط مستقیمی با کیفیت وسایل و لازمی که برای آماده کردن این آیتم ها، از آن ها استفاده می کنید، دارد. از همین رو در زمان خرید تجهیزات بار گرم کافه و کافی شاپ، باید دقت زیادی بر روی کیفیت وسیله هایی که خریداری می کنید داشته باشید.

مرکز فروش تجهیزات بار گرم

مطالبی در طول مقاله تجهیزات بار گرم کافه و کافی شاپ ها بیان شدند، مثل قيمت تجهیزات بار گرم، مرکز فروش تجهیزات بار گرم، خرید تجهیزات بار گرم، این که کافه چیست، باریستا کسیت،این که منوی بار گرم شامل چه آیتم هایی است و… تا به شمایی که به دنبال خرید تجهیزات و لوازم کافه و کافی شاپ هستید، کمکی هر چند کوچک و ساده شده باشد. در صورتی که با انجام تحقیقات و بررسی نیاز هایتان به این نتیجه رسیدید که برای خرید لوازم بار گرم اقدام کنید، به شما توصیه می شود که به سایت فیدارسورن مراجعه کنید. گروه فیدارسورن یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده انواع وسایل و لوازم کافی شاپ ها و تجهیزات کافه ها می باشد، و آمادگی دارد که هرگونه وسیله ای که شما به آن نیاز دارید را برایتان فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *