ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

لیست چاقوهایی که برای رستوران نیاز دارید

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران کدامند؟ ضروری ترین چاقوهایی که برای آشپزخانه صنعتی می بایست خریداری کنید کدام است؟ اگر از رستوران و آشپزی اطلاعاتی داشته باشید حتما می دانید که همه ی چاقوها یکسان نیستند و کارایی آن ها متفاوت است. استفاده از یک چاقوی مناسب نه تنها می تواند کیفیت برش شما را بهبود بخشد بلکه از نظر ایمنی نیز بسیار بهتر است.

اگر بدانید که هر چاقو برای چه کاری استفاده می شود سرعت کار نیز افزایش پیدا می کند و در عین حال از صدمات نیز جلوگیری می شود. در ادامه می خواهیم برخی از چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران را به شما معرفی کنیم. برای خرید و یا دریافت قیمت انواع چاقو، قیمت چاقو آلمانی و ... می توانید به وب سایت فیدار سورن مراجعه کنید.

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

سرآشپزها عادت به استفاده از چاقوهای مختلفی دارند که در ادامه هریک از آن ها را به شما معرفی می کنیم. با فیدار سورن همراه باشید.

چاقو سرآشپز

همانطور که از نام آن پیداست یکی از پرکاربردترین چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی می باشد که جزو چاقوهای همه کاره محسوب می شود. این چاقو برای هر رستورانی لازم است. چاقوهای سراشپز بین 8 تا 10 ایچ هستند و از آن ها می توانید برای برش دادن مواد غذایی استفاده کنید. قیمت چاقو سرآشپز را در لینک مربوطه مشاهده کنید.

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

هرچه با وزن و تعادل چاقو احساس راحتی بیشتری داشته باشید، سریعتر می توانید در ساعات پر مشغله رستوران مواد و سبزیجات را در حین آماده سازی برش دهید، تکه تکه و خرد کنید. بنابراین مهم است که چاقویی را پیدا کنید که هنگام برش ریتمی نرم و سریع به شما بدهد.

چاقو استخوان گیر

یکی از چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران چاقوی استخوان گیر می باشد. چاقوی بلند و نازک که برای جدا کردن گوشت از استخوان استفاده می شود. نازکی این چاقو این امکان را به شما می دهد که به راحتی در خمیدگی های استخوان حرکت کنید و به طور کامل بتوانید استخوان را از گوشت جدا کنید.

چاقوی استخوان گیر دارای دو مدل وجود دارد، منعطف (flexible) و سفت (stiff) – و هر دو هدفی مشخص دارند. اگر به کیت چاقوی سرآشپز نگاه کنید، احتمالا هر دو آنها را خواهید یافت. هر دو نوع چاقوی استخوان گیری دارای تیغه های باریکی به طول پنج تا شش اینچ هستند که با نوک بسیار تیز ختم می شوند. نوع تیغه منعطف برای جدا کردن پوست و استخوان مرغ و ماهی مناسب است، در حالی که چاقوی با تیغه سفت به شما امکان می دهد هنگام کار با برش های ضخیم گوشت مانند گوشت گاو و خوک از نیروی بیشتری استفاده کنید.

چاقو نان

از نام آن پیداست که برای برش نان استفاده می شود. لبه این نوع چاقو دندانه دار است و از خراب شدن کناره های آن جلوگیری می کند. تیغه اره مانند  چاقوی نان این امکان را می دهد که بدون فشار بتوانید یک برش ایده آل داشته باشید. این چاقو برای برش سبزیجات نرم و یا میوه هم استفاده می شود. چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران.

چاقو کاورینگ

وقتی نوبت به برش تمیز و دقیق روی بوقلمون، ژامبون یا کباب می رسد، چاقوی کاروینگ وسیله ای ایده آل است. یک چاقوی کاروینگ خوب معمولاً پانزده اینچ طول دارد. تیغه نازک آن دارای یک فرورفتگی است که مانع از چسبیدن غذا به سطح می شود. فرقی نمی‌کند یک کباب گوشت گاو را به ورقه‌های نازک کاغذی برش دهید یا یک فیله گوشت خوک را به قسمت‌های ضخیم و آبدار، چاقوی کاروینگ ابزاری است که به آن نیاز دارید.

چاقو برش تزئینی

دیزاین غذا یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری می باشد. یکی از انواع چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران چاقو برش تزئینی می باشد که می توانید برای تزئین غذا از آن استفاده کنید و برش های شکل دار به مواد غذایی بدهید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین مارک چاقوی آشپزخانه صنعتی

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران

چاقو قصابی

یکی از بزرگترین مشکلات خریداران چاقو قصابی این است که ممکن است چاقوی فیک خریداری کنند و در نتیجه کارایی لازم را نداشته باشند. در نتیجه مجبورند چاقوی خریداری شده را کنار بگذارند و دوباره اقدام به خرید کنند. یکی از بزرگترین شرکت هایی که در زمینه فروش چاقو قصابی فعالیت می کند شرکت فیدار سورن می باشد که انواع مختلف چاقو قصابی و دیگر چاقوها را عرضه می کند که برای خرید می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید.

چاقو خس گیری

در آشپزی و قصابی به جدا کردن گوشت از استخوان بی خس کردن می گویند. یک قصاب یا آشپز برای اینکه بتواند فرآیند بی خس کردن را بطور صحیح انجام دهد باید با آناتومی و ساختار گوشت آشنا باشد و همچنین چاقوی مناسب این کار را هم در اختیار داشته باشد. چاقوی بی خس کردن باید تیغه باریکی داشته باشد تا دور ریز به حداقل برسد و همچنین تیغه آن باید انعطاف مناسب و مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی را دارا باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی چاقو تیز کن برای رستوران

انواع مصقل چاقو تیز کن

چاقوهای مورد استفاده در آشپزخانه رستوران را به شما معرفی کردیم. اما چاقو به مرور زمان کند می شود و لازم است که آن را تیز کنید. این ابزار مصقل نام دارد که می توانید برای رستوران خود سفارش دهید. مصقل برای همه ی چاقوهای شما کارایی دارد اما برای چاقوهای دندانه دار استفاده نمی شود. برای خرید و یا دریافت قیمت مصقل چاقو تیز کن می توانید به فیدار سورن مراجعه کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره رایگان