خدمات

انواع شیکر بار

انواع شیکر بار

انواع شیکر باریستا و بارتندر

معرفی بهترین شیکر برای مبتدیان و پیشرفته ها

انواع شیکر بار

دنیای شیکر بسیار گسترده است و به هنگام خرید با انواع شیکر بار روبرو هستید که به احتمال قوی ندانید که هریک از شیکرها چه کاربردی دارند و کدام گزینه برای شما مناسب تر است. در این مقاله می خواهیم انواع مختلف شیکر را که در کافی شاپ ها از آن استفاده می شود را برای شما شرح دهیم و مزایا و و معایب هریک را به صورت جداگانه بررسی کنیم. برای تهیه لوازم کافه با ما همراه باشید.

شیکر چیست؟

شیکر یک ابزار باریستا می باشد که برای تهیه انواع کوکتل، موکتل، آبمیوه، نوشیدنی های مخصوص و ... مورد استفاده قرار می گیرد. هر کافی شاپی که کوکتل سرو می کند برای مخلوط کرد نوشیدنی ها به شیکر نیاز دارد.

شیکر یک وسیله کاربردی است که در مدل های متنوع، اشکال و متریال های گوناگون وجود دارد. به هنگام خرید انواع شیکر بار شما با یک دنیای بی انتها روبرو هستید و به احتمالا نمی دانید کدام یک برای کار شما مناسب تر است. 

شیکر استیل 750 میلی لیتر

چند مدل شیکر داریم؟

با وجود اینکه گزینه‌های متنوعی در بازار وجود دارد – از لحاظ رنگ‌، متریال به کار رفته و اندازه – اما در نهایت همه اینها به ۴ نوع مختلف تقسیم بندی می‌شوند، که هر کدام شکل و استایل منحصر به فرد خود را دارند.

  • شیکر بوستون (Boston)
  • شیکر فرانسوی یا فرنچ (French) یا پاریسی (Parisian)
  • شیکر کابلر یا کوبلر (Cobbler)
  • شیکر تین آن تین (tin-on-tin)

برخی بر این نظر هستند که تین آن تین، اساساً همان بوستون است زیرا تفاوت آنها در متریال استفاده شده برای کاپ کوچکتر است. اگرچه که همین تفاوت به ظاهر ناچیز تأثیر زیادی بر استفاده از شیکر و کاربرد آن دارد.

شیکر بوستون

رایج ترین و شناخته شده ترین شیکر در بازار و میان باریستا کارها بوستون می باشد. این آیتم گزینه ای مناسب برای بار کلاسیک است. شیکر بوستون به گونه ای است که کاپ بزرگ از استنلس استیل ساخته شده است و کاپ کوچک از شیشه ساخته شده است. این ترکیب می تواند حجم زیادی را در خود نگهداری کند و شما می توانید همزمان دو کوکتل ترکیب کنید.

تمیز کردن شیکر بوستن بسیار سارده است. همچنین کاپ شیشه ای این وسیله به شما این امکان را می دهد تا در حین تکان دادن بتوانید آن را مشاهده کنید. این وسیله استفاده آسانی دارد اما در عین حال احتمال شکستن شیشه آن نیز وجود دارد.

شیکر استیل 550 میلی لیتر

شیکر بوستون

شیکر بوستون

شیکر کابلر

یکی دیگر از انواع شیکر بار نوع کابلر می باشد که این نیز یک شیکر کلاسیک محسوب می شود. شیکر سه تکه کابلر در سال 1884 اختراع شده است. این مدل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برتری آن داشتن یک استرینر است. همچنین از درب آن می توان به عنوان جیجر استفاده کرد.

اما شیکر نوع کانکر ایرداتی نیز دارد، حجم بسیار کمی دارد و هربار تنها می توانید برای یک وعده کوکتل آماده کنید همچنین به دلیل ظاهر سه تیکه آن، تمیز کردن آن زمان بر و سخت می باشد.

بعد از آماده سازی هر نوشیدنی استرینر باید برداشته شود، زیرا به احتمال زیاد توسط پالپ میوه مسدود می‌شود. این موضوع فرآیند تمیز کردن آن را کاملاً دشوار و زمان بر می‌کند.

شیکر کابلر

شیکر کابلر

شیکر پاریسی یا فرانسوی

شیکر پاریسی که به آن شیکر فرانسوی یا فرنچ نیز می‌گویند، طراحی زیبا و ظریفی دارد. از نظر بصری جذاب‌ترین نوع شیکری است که می‌توانید برای قسمت بار کافه و رستوران خود تهیه کنید. این وسیله از دو قسمت تشکیل شده است که هر دو از استنلس استیل ساخته شده‌اند. به راحتی تمیز می‌شود و همچنین به راحتی قابل استفاده است.

شیکر پاریسی یا فرانسوی

شیکر پاریسی یا فرانسوی

شیکر تین آن تین

از دیگر انواع شیکر بار تین آن تین می باشد. این وسیله طراحی بسیار ساده ای دارد و ظرفیت خنک کنندگی آن عالی می باشد. بعلاوه حجم زیادی دارد و می توان همزمان دو کوکتل تهیه کرد. این مدل بسیار آسان تمیز می شود و به سختی می شکند. در واقع می توان گفت شیکر مدل تین آن تین هیچ گونه ایرادی ندارد و بهترین گزینه برای کافی شاپ می باشد.

شیکر تین آن تین

شیکر تین آن تین

نحوه استفاده از شیکر به چه صورت است؟

از آنجایی که شیکر‌ها کمی با هم متفاوت هستند، شیوه کار کردن با آنها نیز کمی با هم فرق دارد. اما جای نگرانی نیست، با تمرین به سرعت به شیکر خود عادت خواهید کرد.

مراحل استفاده از شیکر برای تهیه نوشیدنی به شرح زیر است:

۱- اطمینان حاصل کنید لیوانی که می‌خواهید نوشیدنی را در آن بریزید سرد باشد. هنگام تکان دادن کوکتل، چند تکه یخ اضافه کنید.

۲- هر یک از اجزای کوکتل را با استفاده از جیجر اندازه گیری کنید. این ابزار مفید تقریباً به اندازه شیکر مهم است.

۳- شیکر خود را با یخ پر کنید. اگر به اندازه کافی از یخ استفاده نکنید، فورا آب می‌شود و کوکتل شما رقیق می‌شود.

۴- شیکر خود را ببندید و مطمئن شوید که آب بندی شده است.

۵- اکنون می‌توانید شروع به تکان دادن کوکتل خود کنید. به تکان دادن ادامه دهید تا قسمت بیرونی شیکر شبنم بزند. معمولاً ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کافی است. اما ممکن است بسته به رسپی کوکتل تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. کوکتل‌هایی که در آنها از سفیده تخم مرغ یا آکوافابا استفاده می‌شود، به شیک طولانی تری نیاز دارند.

شیکر استیل مدرج 750 میلی لیتر

۶- در این مرحله شیکر را از آب بندی در بیاورید و باز کنید. اگر از مدل بوستون استفاده می‌کنید، بسیار مراقب باشید، چرا که احتمال شکستن کاپ شیشه‌ای است. اگر از یک شیکر کاملا استیل استفاده می‌کنید، ممکن است در باز کردن آن با مشکلاتی روبرو شوید.

۷- با استفاده از استرینر آب اضافی را از لیوان کوکتل خود خارج کنید.

۸- در انتها کوکتل خود را داخل لیوان بریزید. از یک استرینر برای جلوگیری از ریختن یخ و پالپ میوه به داخل لیوان استفاده کنید.

نکات مهم پیش از خرید شیکر

در بخش پیشین در مورد انواع شیکر بار صحبت کردیم. اگر قصد خرد شیکر باریستا را دارید می بایست برخی از نکات را در نظر داشته باشید. 

متریال یا جنس: شیکر استنلس استیل با کیفیت بالا هیچ گاه کدر و یا شکسته نمی شود و می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. شیکر مسی بهترین گزینه است با وجود گران بودن اما کیفیت بسیار بالایی دارد. به طور کلی اگر مبتدی هستید مدل بوستون به شما پیشنهاد نمی شو.

مدل: اگر دیزاین کار هم برای شما مهم است می توانید یک شیکر شیک انتخاب کنید. اگر تازه کار هستید پیشنهاد ما شیکر کابلر است چرا که استرینر و جیجری که روی آن است می تواند کمک بزرگی برای تازه کارها باشد. اما در صورتی که ظرفیت کار برای شما اولویت دارد مدل تین یا بوستون را پیشنهاد می دهیم.

وزن: شیکرهای سنگین مزیت بزرگی دارند. آنها آب بندی محکم تری ایجاد می‌کنند و همچنین می‌توان راحت تر آنها را تکان داد. این مدل شیکر به این صورت است که یکی از کاپ‌ها دارای وزن اضافی در قسمت انتها است.

برای خرید انواع شیکر بار و یا مشاهده قیمت شیکر می توانید به وب سایت فیدار سورن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *