خدمات

آموزش کار با فر رشنال

آموزش کار با فر رشنال

آموزش کار با فر رشنال و نحوه مراقبت و شستشوی آن

آموزش کار با فر رشنال

برای راه اندازی رستوران و انواع آشپزخانه های صنعتی که نیاز است پخت در حجم بالا و متنوع صورت گیر نیاز به فر رشنال احساس می شود. دستگاه فر رشنال یکی از دستگاه های تولیدی شرکت آلمانی رشنال می باشد که با فراهم کردن امکان پخت ترکیبی بسیاری از مشکلات را برای آشپزها حل کرده است.

با داشتن یک دستگاه فر رشنال در آشپزخانه صنعتی خیال آشپزان از پخت سریع غذا و البته باکیفیت راحت می شود. شما می توانید برای هر غذا یک برنامه تعیین کنید و در دستگاه آن را سیو کنید. بدین ترتیب انواع مختلفی از غذاها را می توان به راحتی در این فر پخت. برای مشاهده لیست قیمت فر صنعتی می توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

آموزش کار با فر رشنال

برای آموزش کار با فر رشنال با ما همراه باشید. این دستگاه را می توانید در مدل های متنوع از سورن کیچن خریداری کنید و همزمان آموزش کار با فر رشنال را از مشاورین این مجموعه دریافت کنید.

با فر رشنال چه غذاهایی پخته می شود؟

با فر پخت ترکیبی رشنال که با نام فر کامبی رشنال نیز آن را می شناسید می توانید یک پخت حرفه ای را تجربه کنید. این فر قابلیت پخت هر نوع ماده غذایی را برای شما فراهم می کند. فر رشنا قابل استفاده در انواع هتل ها، رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی، کترینگ ها، فست فودی ها و ... می باشد. با داشتن این فر می توانید حجم زیادی از غذا را بدون نیاز به دستگاه دیگر پخت کنید. فرهای رشنال در مدل های متنوعی تولید و عرضه می شوند. فر رشنال 6 سینی، فر رشنال 10 سینی، فر رشنال 20 سینی در حال حاضر در فیدار سورن موجود است.

با این دستگاه می توانید همزمان مجموعه ای از مواد غذایی را آماده کنید. تنها کافیست اقدام به تنظیم برنامه پخت کنید. برخی از غذاهایی که می توانید با فر رشنال بپزید به شرح زیر می باشد:

با فر رشنال چه غذاهایی پخته می شود؟

با فر رشنال چه غذاهایی پخته می شود؟

 

  • تخم مرغ
  • مرغ سوخاری
  • برگر و هات داگ
  • پیتزا
  • استیک
  • کنتاکی
  • سوپ
  • کباب
  • برنج
  • نان
  • میگو
  • ماهی
  • سیب زمینی سرخ کرده
  • سیب زمینی تنوری
  • کیک 
  • سبزیجات
  • مرغ
  • نان سیر

نحوه مراقبت و شستشوی فر رشنال

شستشو CombiMaster Plus CleanJet یک سیستم تمیز کننده خودکار برای تمیز کردن محفظه پخت است. با 3 مرحله شستشو، امکان تنظیم شستشو برحسب سطح کثیفی را فراهم می‌کند. برای شستشوی این دستگاه می بایست برخی از نکات را رعایت کنید تا از خرابی های آن جلوگیری شود. برخی از هشدارهایی که در دفترچه راهنمای فر رشنال درج شده است به شرح زیر می باشد:

  •  به دلایل بهداشتی و جلوگیری از نقص عملکرد، تمیز کردن هر روز دستگاه ضروری است.(خطر آتش سوزی)
  •  لطفاً توجه داشته باشید كه دستگاه باید هر روز تمیز شود، حتی اگر فقط از عملکرد "بخار" استفاده شود.
  •  فقط از مواد تمیزکننده و قرص های مراقبت مخصوص رشنال ستفاده کنید. استفاده از دیگر پاک کننده های شیمیایی ممکن است به دستگاه آسیب برساند. مسئولیت عواقب آن بر عهده مشتری است!
  •  در صورت استفاده زیاد از ماده پاک کننده شیمیایی، ممکن است باعث ایجاد کف شود.
  •  هرگز قرص ها را در محفظه داغ (> 60 درجه سانتیگراد) قرار ندهید.
  •  درصورتی که قراراست دستگاه برای مدتی (مثلاً یک شب) غیرفعال باشد، درب دستگاه را کمی باز بگذارید.
  •  تمیز کردن روزانه درزگیر محفظه پخت باعث افزایش عمر سرویس می شود. برای تمیز کردن درزگیر محفظه پخت از یک پارچه نرم و ماده تمیز‌کننده استفاده کنید. از محصولات شوینده قوی استفاده نکنید.
  •  پنجره های شیشه ای موجود در داخل و خارج و پنل های بیرونی دستگاه را با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. از مواد تمیز‌کننده ساینده یا خورنده استفاده نکنید. از مواد شوینده ظرفشویی خانگی ملایم استفاده کنید و به طور مرتب فولاد را با یک ماده تمیز کننده فولاد تمیز کنید. از محصولات شوینده قوی استفاده نکنید.
نحوه مراقبت و شستشوی فر رشنال

نحوه مراقبت و شستشوی فر رشنال

توجه داشته باشید برای تمیز کردن دستگاه فر رشنال می بایست نوع کثیفی را مشخص کنید. این دستگاه سه حالت را در اختیار شما قرار می هد: کثیفی سبک، کثیفی سنگین، آبکشی بدون قرص. در جدول زیر این روش ها شرح داده شده است:

برنامه های شستشوی فر رشنال

مرحله شستشوشرح قرص
CLE1

"تمیزکردن قدرتمند"

برای کباب سنگین و رسوبات کباب کردن،

به عنوان مثال، بارهای متنوع مرغ، استیک و غیره

مدت زمان تقریبی 3 ساعت 45 دقیقه

تمیزکننده و کمک آبکشی
CLE2

تمیزکردن اقتصادی - "ECO"

برای کثیفی سبک (تا 200°C) با اقتصادی ترین مصرف مواد شیمیایی و آب.

مدت زمان تقریبی 2 ساعت 30 دقیقه

تمیزکننده و کمک آبکشی

CLE3

تمیزکردن موقت - "زمان تمیز کردن کوتاه"

برای همه کثیفی ها ، اما بدون خشک کردن و آبکشی.

مدت زمان تقریبی 40 دقیقه.

تمیزکننده

برنامه شستشوی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با توجه به آن قرص های تمیز کننده را استفاده کنید. در جدول زیر به صورت خلاصه آموزش شستشوی فر رشنال درج شده است.

کلید را بفشارید.

مرحلهاطلاعات/کلیددستورالعمل
1راهنما پنل فر رشنالکلید شاخص بالایی را بفشارید تا گزینه "Prog/Clean | START" را انتخاب کنید.
2راهنمای پنل فر رشنالسوئیچ انتخابگر دما را بچرخانید تا برنامه شستشوی دلخواه "CLE1" ، "CLE2" یا  "CLE3"  را انتخاب کنید.
3راهنمای پنل فر رشنالبسته به برنامه تمیزکردن انتخاب شده، ""CLE1،  “CLE2”یا "CLE3" روی صفحه نمایش داده می شود.
4راهنمای پنل فر رشنالکلید را بفشارید.
5راهنمای پنل فر رشنال

حال نمایشگر بطور متناوب تعداد قرص های تمیزکننده یا قرص های کمک آبکشی موردنیاز برنامه مرتبط را نمایش می دهد.

بطورمثال اگر “CL3” و “rl2” بطور متناوب نمایش داده می شود، 3 قرص تمیزکننده و 2 قرص کمک آبکشی موردنیاز است.

راهنمای پنل فر رشنال
6راهنمای پنل فر رشنال

بعلاوه برای نمایش، نوار رطوبت همچنین به رنگ قرص چشمک می زند. سگمنت نمایشگر تعداد قرص هایی که باید اضافه شود را نمایش می دهد.

بطور مثال: اگر نوارها 3 سگمنت را نشان دهد، این به این معنی است که 3 قرص تمیزکننده یا اگر 2 سگمنت آبی نمایش داده می شود، که این به معنی  2 قرص آبکشی است.

راهنمای پنل فر رشنال
7راهنمای پنل فر رشنالحال درب را باز کنید تا قرص کمک آبکشی و تمیزکننده را اضافه کنید.
8راهنمای پنل فر رشنال

هشدار!

همیشه برای استفاده از قرص‌ شستشو و شوینده‌ها دستکش بپوشید. خطر سوختگی شیمیایی

9راهنمای پنل فر رشنالبه تعدادی که روی نمایشگر نشان داده شده، قرص کمک آبکشی (آبی) را باز کرده و آنها را درون سبد قرص قرار دهید.
10راهنمای پنل فر رشنالبه تعدادی که روی نمایشگر نشان داده شده، قرص تمیزکننده (قرمز) را باز کرده و آنها را در داخل سبد قرص در محفظه پخت قرار دهید.
11راهنمای پنل فر رشنال

هنگامی که درب بسته شود تمیز کردن بصورت خودکار آغاز می شود.

اکنون علامت دو نقطه در نمایشگر زمان در پایین، چشمک می زند. این نشان می دهد که برنامه تمیز کردن در حال اجرا است. زمان کم می شود.

12راهنمای پنل فر رشنالپس از اتمام زمان شستشو نمایشگر پس از “00:00” عبارت “End” را نشان می دهد. به مدت 10 ثانیه صدای بوق شنیده می شود و با باز کردن درب صدا قطع می شود.

هشدار!

- در حین شستشو درب محفظه پخت را باز نکنید - ممکن است شوینده شیمیایی و بخار گرم از آن خارج شود - خطر سوختگی شیمیایی و تاول. اگر در طول شستشو درب باز شود صدای اخطار شنیده خواهد شد.

- پس از پایان یا لغو تمیز کردن CleanJet، کل کابین پخت (همچنین پشت دریچه هوا) را از باقیمانده های قرص تمیز کنید. در صورت وجود بقایای قرص تمیزکننده آن را از تمام کابین (حتی پشت دریچه هوا) با دوش دستی بشویید - خطر سوختگی های شیمیایی.

- در حین تمیز کردن، ممکن است کلیه سنسورهای دمای هسته خارجی از طریق درب در کابین پخت قرار داده نشود. این سنسورها را نباید با کابین تمیز کرد! زیرا می تواند باعث نشت هنگام تمیز کردن شود. خطر سوختگی شیمیایی و تاول!

فر رشنال چند مدل دارد؟

دستگاه فر رشنال دارای تنوع مختلفی برای استفاده از آن در مراکز غذایی مختلف است. تنوعی که درباره آن صحبت می کنیم به اندازه فر رشنال و تعداد طبقات این دستگاه مرتبط است. دستگاه های فر رشنال دارای طبقات مختلفی هستند. فر رشنال 4 طبقه، فر رشنال 6 طبقه، 10 طبقه و 20 طبقه از انواع دستگاه های فر رشنال هستند که شما را در پخت غذا کمک خواهند کرد.

فر رشنال چند مدل دارد؟

فر رشنال چند مدل دارد؟

دستگاه فر رشنال xs 

دستگاه فر رشنال xs از خانواده دستگاه پخت ترکیبی فر کامبی رشنال می باشد. این مدل از دستگاه فر رشنال، طبقات کمتری داشته و فضای کمتری را هم اشغال می کند.

دستگاه فر رشنال 4 سینی

فر رشنال 4 سینی همانطور که از نامش پیداست؛ دارای طبقات کم و ابعاد کوچکتری نسبت به مدل های بعدی است که اشاره می کنیم. فر رشنال 4 سینی علاوه بر داشتن قابلیت پخت ترکیبی ؛ انواع محصولات از خانواده ي سبزيجات, گوشت قرمز, گوشت سفيد و ... را در کوتاه ترین زمان با کیفیتی بالا، با اشغال فضای کمتر برای مراکز پخت صنعتی با فضای کم و میزان پخت کمتر آماده خواهد کرد. قابل توجه است که این دستگاه می تواند از پایه فر رشنال استفاده کند.

دستگاه فر رشنال 6 سینی

با توجه به اینکه فر رشنال 6 سینی، خیلی از نظر اندازه با فر رشنال 4 سینی تفاوت ابعادی ندارد؛ کاربردی مشابه با مدل قبل داشته و پخت ترکیبی را با کیفیت و تنظیم توسط دستگاه انجام خواهد داد.

دستگاه فر رشنال 10 سینی

فر رشنال 10 سینی نیز قابلیت پخت انواع محصولات از خانواده ي سبزيجات, گوشت قرمز, گوشت سفيد و ... را در کوتاه ترین زمان با کیفیتی بالا دارد. پخت به روش فقط حرارت, پخت به روش حرارت و بخار, پخت به روش فقط بخار سه ويژگي خاص فرهاي کامبي رشنال مي باشد. این محصول با داشتن تعداد ده سینی می تواند تعداد قابل توجهی از غذاها را به صورت ترکیبی برای شما طبخ نماید.

دستگاه فر رشنال 20 سینی 

فر رشنال 20 سینی طبقات زیادی دارد و مناسب برای تعداد پخت همزمان زیاد است. پخت به روش فقط حرارت, پخت به روش حرارت و بخار, پخت به روش فقط بخار سه ويژگي خاص فرهاي کامبي رشنال مي باشد. همانطور که اشاره کردیم؛ طبیعی است که این دستگاه با تعداد سینی بیشتر، قابلیت پخت همزمان غذای بیشتری را نیز دارد. در فضایی کم می توانید مواد غذایی را گریل، کبابی، پخت، بخارپز، آرام پز، تفت و یا آب پز کنید. ماهی، گوشت، مرغ، سبزیجات، تخم مرغ، مواد پختنی، دسر و ... . فر پخت ترکیبی رشنال فضای خیلی کمی اشغال می کند که این ویژگی مورد علاقه ی افراد در یک آشپزخانه صنعتی است. پخت سریع، استفاده آسان، آماده سازی غذا با کیفیت مورد نظر شما و حتی صرفه جویی در زمان، پول و انرژی همه از ویژگی های فرهای رشنال می باشد. بدون نیاز به تخصص فقط با مانیتور و کنترل کردن شما دستگاه به صورت خودکار دما، رطوبت و زمان مورد نیاز برای پخت را تعیین می کند.

فر رشنال از کدام فناوری استفاده می کند؟

یکی از فناوری هایی که در فر رشنال قرار دارد، فناوری High Level Control می باشد. این فناوری به شما می گوید چه غذاهایی را با هم می توانید پخت کنید. وضعیت پخت را تشخیص داده و به صورت هوشمند زمان لازم برای پخت را تنظیم می کند. این اتفاق باعث می گردد تا در زمان صرفه جویی قابل توجه ای اتفاق بیفتد.

شرکت رشنال که دستگاه پخت ترکیبی را تولید کرده است؛ به همه نکات دقت کرده است. به طور مثال برای سهولت کار آشپز، زمانی که غذا پخته است؛ لامپ های کم مصرف جهت آگاه سازی آشپزان قرار داده است. این لامپ ها به صورت چشمک زن شما را از غذای آماده شده در هر طبقه این دستگاه مطلع می کند.

دیگر نکته ای که در دستگاه پخت ترکیبی یا سلف کوکینگ سنتر به کار رفته است؛ شیشه سه لایه در محصولات جدید است. این شیشه سه لایه علاوه بر روپوش بازتاب دهنده گرمای آن، از هدر رفتن گرما در هنگام پخت تا حدودی جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *