خدمات

انواع فر پیتزا

انواع فر پیتزا + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا صنعتی را می شناسید؟ انواع فر پیتزا ریلی را چطور؟ پیتزا یکی از مهم ترین غذاهایی است که در فست فودی ها سرو می شود و در نتیجه می توان گفت فر پیتزا جزو مهم ترین تجهیزات فست فود می باشد. این دستگاه یکی از فاکتورهای اصلی برای پخت با کیفیت غذا و خوش طعم بودن آن است. استفاده از انواع فر پیتزا به صورت اصولی و کاملا صحیح باعث می شود یک غذای لذیذ و خوش طعم را برای مشتریان آماده کنید.

امروزه با در دسترس بودن فرهای مختلف برای پیتزا انواع پیتزاهای مختلف آمریکایی، ایتالیایی، ناپولیتن و ... در تمامی فست فودی ها سرو می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فر پیتزا که می توانید آن را در فست فودی استفاده کنید و کیفیت آن ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا با توجه به نیاز خود یک فر صنعتی مناسب تهیه کنید. همچنین شما عزیزان برای خرید و یا دریافت قیمت فر پیتزا و یا فر صنعتی می توانید با شماره 09129053097 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از مشاورین فیدار سورن دریافت کنید.

انواع فر پیتزا

با توجه به اینکه مواد اولیه مختلفی برای تهیه پیتزا به کار می رود انتخاب مناسب ترین فر برای آماده سازی پیتزا جزو مهم ترین تصمیمات افرادی است که قصد راه اندازی پیتزا فروشی را دارند. به همین منظور مدل های مختلفی از انواع فر برتی پیتزا طراحی و تولید شده اند که نیاز است پیش از خرید اطلاعات کافی از ویژگی های آن داشته باشید. انواع گوناگون فرهای صنعتی پیتزا را می توان بر اساس عملکرد، شکل ظاهری، ابعاد فر و ظرفیت آن به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی کرد. 

هریک از انواع فرهای پیتزا با قابلیت تنظیم درجه حرارت بر اساس نوع پیتزای در حال پخت، امکام پخش یکنواخت پیتزا را فراهم می‌کنند و از خامی و یا سوختن آن جلوگیری می‌کنند. در ادامه مطلب چند نمونه از پرفروش‌ترین انواع فر فست فود و رستوران را به شما معرفی می‌کنیم و ویژگی‌ها و کاربرد هرکدام را شرح خواهیم داد.

فر پیتزا ریلی

محبوب ترین فر پیتزا که در رستوران ها و فست فودی ها استفاده می شود فر پیتزا ریلی می باشد. از این فر برای پخت پیتزا، لازانیا، سیب زمینی و ... استفاده می شود. نام دیگر این فر، فر تونلی می باشد و در سایزها و برندهای مختلفی در بازار عرضه شده است. اساس کار فرهای ریلی با پخت و حرارت غیر مستقیم می باشد به این معنا که یک مشعل درون فر را گرم می کند و یک دمنده این هوای گرم را درون تونل به گردش در می آورد. پیتزا از یک طرق ریل وارد تونل شده و از سمت دیگر خارج می شود. زمان پخت پیتزا در این نوع فرها بین 7 الی 10 دقیقه می باشد.

انواع فر پیتزا ریلی + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا ریلی + راهنمای خرید فر پیتزا

یکی از نکات منفی انواع فر پیتزا تونلی این است که چند نوع پیتزا را نمی‌توان داخل آن بصورت همزمان قرار داد؛ چرا که ممکن است در پایان کار یک نوع پیتزا نپخته باشد و نوع دیگر برشته شده باشد. نکات مثبت فر پیتزا ریلی کاهش مصرف انرژی و مناسب بودن برای انواع رستوران‌ها و فست‌فودهاست.

نحوه کار فر ریلی چگونه است؟

فر پیتزا ریلی با استفاده از سیرکوله کردن حرارت به وسیله فن، غذای درون فر را بصورت یکنواخت می‌پزد. از طرفی، فر ریلی پیتزا با قابلیت افزایش دمای داخلی خود تا ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد و با دارا بودن ظرفیت حرارتی ۵۵۰۰ کیلوکالری، عملیات پخت را سریع‌تر می‌کند و می‌توان در مدت زمان کم، حداقل ۱۰۰ پیتزای آمریکایی را در آن پخت.

انواع فر پیتزا تونلی در حالت معمول به شکل یک الی دو ردیفه تولید می‌شوند. تمامی قطعات فر پیتزا ریلی از جنس استیل قابل شستشو است و میزان مصرف انرژی برق و گاز این نوع فرهای پیتزا بسیار پایین است.

از این نوع فر پیتزا صنعتی برای پخت سایر غذاهای گرم مانند لازانیا، سیب زمینی تنوری، ته‌چین و کباب در رستوران‌ها و فست‌فودها می‌توان استفاده کرد. برای استفاده از این فرهای پیتزا نیازی به داشتن تخصص و مهارت خاصی نیست و همه آشپزها به راحتی می‌توانند از فر ریلی کوچک و بزرگ استفاده کنند.

فر پیتزا ریلی دارای برندهای متنوعی است که دو نوع از این برندها در میان رستوران داران بسیار محبوب است. فر پیتزا ریلی هاوین و فر پیتزا ریلی لینکلن. هر دو فر را می توانید در فیدار سورن مشاهده و سپس سفارش دهید.

ویژگی‌ های فر ریلی پیتزا

  • بدنه عایق برای جلوگیری از خروج گرما و هدر رفتن انرژی و همچنین گرم شدن فضای آشپزخانه
  • قطعات قابل شستشو
  • امکان تنظیم زمان پخت
  • امکان تنظیم باد از بالا و پایین به شمل جداگانه
  • مجهز به سیستم ایمنی برای مواقعی که برق یا گاز قطع می‌شوند
  •  سرعت بالا در عین حفظ کیفیت غذا
  • قابلیت تعییر جهت حرکت از راست به چپ و از چپ به راست

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فر پیتزا

انواع فر پیتزا ریلی + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا ریلی + راهنمای خرید فر پیتزا

فر پیتزا صندوقی

فر پیتزا صندوقی یا طبقه ای در ظرفیت‌های ابعاد متنوع قابل طراحی است و در آشپرخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و فست فودها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرهای صندوقی در حقیقت از چند ظرف (بشقاب) تشکیل شده است که این بشقاب‌ها مشخص کننده ظرفیت دستگاه هستند.

فرهای صندوقی یا کتابی از جمله فرهای ارزان‌قیمت بازار هستند و افرادی که قصد دارند با هزینه‌های سبک‌تری کسب و کار خود را شروع کنند مناسب هستند. زمان پخت در این نوع فرهای صندوقی حدود ۱۵ دقیقه است و آشپز رستوران یا فست فود باید مراقب باشد که پیتزا در فر کتابی زیاد از حد برشته نشود. همچنین فرهای کتابی حرارت زیادی از به بیرون منتقل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که محیط آشپزخانه گرم شود.

نحوه کار فر پیتزا صندوقی چگونه است؟

تعداد بشقاب‌های فر پیتزا صندوقی ۶، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ هستند. بدنه این فرهای پیتزا صندوقی از جنس استنلس استیل ۱٫۵ میلیمتری و داخل آن شاسی از جنس پروفیل فولادی و ورق گالوانیزه ۱ میلیمتری است. عایق بندی این دستگاه با استفاده از پشم سنگ و پشم شیشه صورت گرفته است تا از خروج گرما جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین قالب پیتزا

انواع فر پیتزا صندوقی + راهنمای خرید فر پیتزا

انواع فر پیتزا صندوقی + راهنمای خرید فر پیتزا

فرهای صندوقی دارای نمایشگر هستند و قابلیت مشاهده دمای داخل فر وجود دارد. فرهای پیتزا صندوقی پخت باکیفیتی را ارائه می‌دهند و رقیب بزرگی در برابر فرهای پیتزا خارجی هستند؛ چرا که قابلیت پخت همه نوع پیتزا را دارا هستند. مصرف گاز در فرهای کتابی نیز حدود ۴ متر مکعب در ساعت است. در این نوع فر پیتزا صنعتی طبقه سنگی گرم می‌شود و سپس پوسته نان پیتزا پخته می‌شود. حرارت تابشی در مخزن کم عمق فر صندوقی نیز باعث پخته شدن مخلفات پیتزا خواهد شد.

مشخصات فرهای صندوقی

  • دارای ترموکوپل و شمعک برای تامین سیستم ایمنی دستگاه
  • دارای آجرهای سرامیکی نسوز یک تکه برای پخت یکنواخت زیر و روی پیتزا
  • قابلیت شستشوی راحت و سریع
  • استفاده آسان با استفاده از پنل دیجیتالی و مکانیکی
  • قابلیت اتصال به گار شهری و کپسولی

فر پیتزا تنوری

فر آجری و یا تنوری از دیگر فرهای پیتزا می باشد که حرارت را در کل سطح تنور پخش می کند. این فر به صورت گنبدی ساخته می شود و نمای آن آجری است و در واقع شبیه به کوره نان پزی می باشد. فر تنوری یک تخت مدور دارد که به دور یک محور چرخشی حرکت می کند. نکته مثبت این فر مغزپخت شدن آن می باشد و نکته منفی آن این است که فضای زیادی را اشغال می کند و محیط را بسیار گرم می کند.

فر پیتزا کانوکشن

این نوع فرها که در اصل بر اساس جا به جایی حرارت طراحی شده اند، برای مکان‌هایی که فضای زیادی ندارند و به دنبال کم کردن هزینه‌ها و مصرف انرژی کمتر هستند مناسب است. مناسب‌ترین گزینه برای صرفه جویی در هزینه‌ها برای فست فودهای نوپا، داشتن یک فر کنوکسیونی است.

در این نوع فر پیتزا صنعتی، هوای داغ جهت حرارت دهی به گردش در‌می‌آید. دمای پخت در فر کانوکشن صنعتی حدود ۲۴۰ درجه است. این دما در مقایسه با سایر فرهای پیتزا کمتر است و نتیجه آن صرفه جویی در هزینه و انرژی است.

زمان پخت یک پیتزا در انواع فر پیتزا کنوکسیونی حدود ۵ الی ۷ دقیقه است و دو مدل برقی و گازی از آن موجود است. وجود طبقات فلزی حفره دار موجب می‌شود که بازدهی پخت افزایش یابد و زمان و حرارت برای گرم شدن دوباره فر کانوکشن هدر نروند.

راهنمای خرید فر پیتزا

در صورتی که رستوران و یا فست فودی دارید و قصد خرید فر پیتزا دارید می بایست پیش از خرید ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس اقدام سفارش نمایید. محبوب ترین فرهای پیتزا از نوع ریلی می باشند که زمان پخت آن ها نیز بسیار مناسب است. پیش از خرید حتما فضای مورد نظر خود را بررسی کنید تا بدانید کدام نوع فر در رستوران شما جا می شود. برخی از نکات خرید انواع فر پیتزا را در ادامه برای شما شرح می دهیم. شما عزیزان برای خرید هریک از انواع فر پیتزا می توانید به وب سایت فیدار سورن مراجعه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • اگر فضای رستوران و یا فست فود شما کم است، استفاده از فر ریلی مناسب شماست.
  • درصورتیکه فضای متوسط در اختیار دارید بهتر است از فر پیتزا طبقه ای استفاده کنید.
  • چنانچه فضای زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم از فرهای آجری یا تنوری استفاده کنید. البته این نوع فرها کیفیت خیلی بالایی ندارند.
  • اگر تولید شما کم است بهتر است یک فر کنوکسیونی تهیه کنید.
  • توصیه ما برای تولید متوسط، انواع فر پیتزا طبقه‌ای (صندوقی) و یا فر پیتزا آجری است.
  • اگر تولید کننده عمده هستید و رستوران یا فست فود شما مشتریان بسیار زیادی دارد، بهتر است از فر ریلی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *