ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

لوازم مورد نیاز بار سرد

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟ حتما در کافه منو بار سرد را دیده اید. کافه و کافی شاپ تنها نوشیدنی گرم سرو نمی کند و در میان منو آن ها انواع نوشیدنی های سرد مانند شیک ها به چشم می خورد. اگر می خواهید کافه راه اندازی کنید می بایست در مورد منو بار سرد نیز فکر کنید. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟ و کدام لوازم ضروری تر است؟ با فیدار سورن همراه باشید.

لیست لوازم بار سرد کافه چیست؟

اگر بخواهیم یک فهرست کلی از دسته بندی های لوازم بار سرد بدهیم به شرح زیر می باشد. همچنین می توانید تجهیزات بار سرد را در لینک مربوطه مشاهده کنید.

  • مخزن نگهدارنده نوشیدنی و آبمیوه سرد
  • مخزن نگهدارنده یخ‌ چای
  • سروکننده نوشیدنی
  • شربت سردکن (شربت گردان)
  • همزن نوشیدنی
  • مخلوط‌ کن (بلندر)
  • دستگاه آب پرتقال‌گیری
  • آبمیوه‌گیری
  • یخچال و فریزر
  • یخ‌ساز
  • آیس‌کافی میکر
  • قاشق بار (بار اسپون)
  • جیجر
  • صافی شیکر
  • مودلر
  • شیکر
  • مت بار سرد
  • استند سیروپ
  • پمپ سیروپ
  • اسکوپ فنری
  • انبر یخ
  • شات ریز 
برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

مخزن نگهدارنده شربت سرد

دستگاه‌های پر از نوشیدنی خنک برای مشتریانی که در روزهای گرم تابستان مورد نیاز است. در برخی از بوفه‌ها، این دستگاه را در اختیار مشتری قرار می‌دهند تا خودش لیوان نوشیدنی را پر کند. با این‌حال، در اغلب کافه‌ها این مخازن بزرگ در پشت کانتر قرار دارد و فقط کارکنان به آن‌ها دسترسی دارند.

اگر کافه خود را راه اندازی کرده اید حتما می دانید که می بایست نوشیدنی های خنک نیز آماده کنید. بسیاری از نوشیدنی ها را می توانید در حجم بالا آماده کنید تا به محض ورود مشتری بتوانید از او پذیرایی کنید و زمان معطل شدن مشتری کاهش پیدا کند.

سروکننده نوشیدنی

وسیله‌ای شبیه به پارچ که دارای شیر است و کار ریختن نوشیدنی داخل فنجان‌ها را آسان می‌کند. برای اینکه لازم نباشد هرکس برای پرکردن لیوان خود سراغ دستگاه برود، سروکننده نوشیدنی آماده به خدمت است. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟ با فیدار سورن همراه باشید تا لیست لوازم بار سرد خود را مشخص کنید.

دستگاه شربت سردکن

حتما در گوشه کنار خیابان‌های شلوغ سطح شهر چشمتان به آبمیوه‌فروشی‌های کوچک و قدیمی افتاده است. مغازه‌هایی که دستگاهی بزرگ با دو یا سه مخزن چرخان پر از آبمیوه‌های خنک و خوشمزه در جلوی آن‌ها خودنمایی می‌کند.

دستگاه‌های نوشیدنی یخ‌زده، با چرخش خود موجب خنک ماندن نوشیدنی‌هایی مانند آب پرتقال، آب آلبالو، شربت خاکشیر و تخم شربتی می‌شوند. پرکردن این دستگاه در اولین ساعات کاری باعث می‌شود تا در شلوغی مغازه از بابت نوشیدنی خنک نگرانی نداشته باشید.

همزن مایعات

همزن‌های نوشیدنی چند کار مختلف را می‌توانند انجام دهند. اغلب از همزن نوشیدنی برای هم‌زدن نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شود، ولی همزن‌هایی هم برای تبدیل تاپینگ‌های مختلف به بستنی نرم یا تبدیل بستنی نرم به میلک‌شیک وجود دارد.

چندین نوع همزن در بازار پیدا می‌شود. همزن‌های دستی و شارژی ارزان‌قیمت که با 30 تا 60 هزار تومان می‌توانید خرید کنید. اگر سرعت و کارایی بیشتری می‌خواهید، همزن 8 میلیون تومانی گاستروبک نیز در بازار وجود دارد. هرچند همزن‌های برقی نوشیدنی در ایران زیاد رایج نیستند.

مخلوط‌ کن صنعتی

ایا می دانید برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟ این دستگاه که دیگر معرف حضور همه‌ست. شاید خود شما هم یکی داخل خانه‌تان داشته باشید و برای شیرموز و شیر کاکائو از آن استفاده کنید. برای ساخت نوشیدنی‌هایی مانند مارگاریتا و کوکتل به مخلوط‌کنی نیاز دارید که در ساعات شلوغی کافه کم نیاورد. مخلوط‌کن‌ها از 800 هزار تومان برای برندهای ایرانی شروع می‌شوند تا چندین میلیون تومان برای برندهای خارجی مانند بوش و پاناسونیک.

قیمت مخلوط کن صنعتی را می توانید در فیدار سورن مشاهده کنید. شما عزیزان برای خرید بهترین برند که کارایی بالایی داشته باشد می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و بهترین گزینه را برای کافی شاپ خود انتخاب کنید.

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

دستگاه آب پرتقال‌گیری

پرتقال یکی از آبمیوه‌های پایه و نوستالژیک ایرانی‌هاست. چه آبمیوه‌فروشی ساده باشید چه بوفه نوشیدنی، دستگاه‌های تمام خودکار آب پرتقال‌گیری در کسری از ثانیه برایتان آب پرتقال فراهم می‌کند. در کافی‌شاپ‌هایی که سرمایه خرید یک آب پرتقال‌گیری بزرگ را ندارند، آب مرکبات‌گیرهای کوچکتر کارشان را راه می‌اندازد. این دستگاه ظرفیت کمتری دارد، اما برای گرفتن آب میوه‌های دیگر مانند انار و کیوی هم استفاده می‌شود.

آب پرتقال‌گیری‌های بزرگ و حرفه‌ای 35 میلیون تومان تا چند صد میلیون‌ تومان قیمت دارند. اگر دستگاه مقرون به‌صرفه‌تری می‌خواهید به فکر آب مرکبات‌گیری‌ها باشید. این دستگاه را می‌توانید از 1 میلیون و 500 تا 15 میلیون تومان در بازار پیدا کنید. یکی از بهترین دستگاه ها برای آب پرتقال گیری، آب مرکبات گیر سانتوس می باشد که می توانید آن را با مناسب ترین قیمت از فیدار سورن تهیه کنید.

آبمیوه‌گیری

آبمیوه تازه و طبیعی از ساده‌ترین محصولات هر کافه‌ای است که می‌خواهد در تابستان نیز مشتری داشته باشد. آبمیوه‌گیری سانتریفیوژی برای تامین گروه‌های کوچک کافی است. همچنین، آبمیوه‌گیری‌های دستی نیز برای مشتری‌های تک‌نفری کفایت می‌کند. آبمیوه‌گیری برخلاف آب مرکبات‌گیری، می‌تواند نوشیدنی‌های بسیار متنوع‌تری برایتان فراهم کند. برای مثال آب کرفس و هویج را با همین دستگاه می‌گیرند.

قیمت آبمیوه‌گیرها در بازار ایران از 1 میلیون و 200 تومان برندهای ایرانی شروع می‌شود تا 50 میلیون تومان برندهای آمریکایی. برای مشاهده لیست قیمت آب میوه گیری صنعتی روی لینک مورد نظر کلیک کنید و سفارش خود را ثبت کنید. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

یخچال و فریزر صنعتی

در کافه‌ها مواد غذایی فاسدشدنی زیادی مانند لبنیات، میوه‌جات و حتی غذاهای مختلف بخش صبحانه وجود دارد. شما برای نگهداری از حجم زیادی مواد فاسدشدنی نیاز به چندین یخچال و فریزر دارید. برخی از یخچال‌ها که مواد یخ‌زده را در خود جای می‌دهند، پشت کانتر و دور از دید مشتریان قرار می‌گیرند. برخی از یخچال‌ها نیز در معرض دید مشتری است که نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی کافه شما ایفا می‌کند.

شما می توانید تجهیزات برودتی مانند یخچال و فریزر صنعتی، یخچال فریزر زیر کانتری، یخچال فریزر تاپینگ و یخچال فریزر میز کاری را در فیدار سورن مشاهده کنید.

مدیران کافی‌شاپ برای خرید یخچال می‌توانند از برندهای ایرانی با قیمت 5-6 میلیون تومانی تا یخچال‌های بزرگتر و برندهای قوی‌تر مانند کینو با قیمت‌های 10-11 میلیون تومانی به بالا استفاده کنند. فریزرها اما کمی گرانتر هستند. با خرید از برندهای ایران قیمت از 9 میلیون تومان و برندهای خارجی از 20 میلیون تومان شروع می‌شود.

آیس‌کافی میکر

این دستگاه مخصوص دم‌کردن قهوه و سروکردن آن در لیوان پر از یخ است. فیلتر داخلی، مخزن یخ، پارچ و در برخی مدل‌ها آسیاب از اجزای این قهوه‌ساز به‌شمار می‌رود. دم‌کردن قهوه در این دستگاه هیچ تفاوت خاصی با قهوه‌ساز معمولی ندارد. برای دم کردن قهوه هم چنین می توانید از قهوه جوش نیز استفاده کنید. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

لوازم مورد نیاز بار سرد

لوازم مورد نیاز بار سرد

یخ‌ساز صنعتی

یخ در تولید برخی نوشیدنی‌ها مانند فراپه‌ها، یخ‌چای و آیس‌کافی جزو الزامات است. شما بسته به مقدار یخ موردنیاز و شکل و اندازه آن‌ها می‌توانید یخ‌ساز مناسب را انتخاب کنید. البته بودجه هم مانند همیشه تاثیر خود را دارد. یخ مکعبی کوچک، بزرگ و خردشده از معمول‌ترین انواع یخی است که در نوشیدنی‌های بار سرد استفاده می‌شود.

یخ ساز صنعتی یکی از مهم ترین دستگاه ها در تجهیزات کافه می باشد. برای دریافت قیمت یخ ساز صنعتی و یا خرید این محصول روی لینک مورد نظر کلیک کنید و انواع یخ ساز ها مشاهده و سفارش خود را ثبت کنید. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

قاشق بار

شاید با خود فکر کرده باشید که باریستا با چه وسیله‌ای لیوان به آن بلندی را هم می‌زند! قاشق بار جواب پرسش ذهنی شماست. قاشق بار برای هم‌زدن نوشیدنی‌های مختلف گازدار و بی‌گاز به‌کار می‌رود. از این ابزار برای لایه‌لایه‌کردن نوشیدنی‌های گازدار استفاده می‌شود. براساس طول قاشق‌ها، می‌توانید با قیمت 100 هزار تومان تا 270 هزار تومان این ابزار را تهیه کنید.

جیجر

کوکتل‌ها نوشیدنی‌های رنگی و جذابی‌اند که باید به دقت با هم مخلوط شوند. جیگر ابزاری برای اندازه‌گیری مواد مختلف نوشیدنی، به خصوص کوکتل‌ها، است. باریستا از هر دو طرف جیگر برای اندازه‌گیری مواد نوشیدنی استفاده می‌کند تا هم سرعت کار بالا برود و هم مقدار مواد رعایت شود.

صافی شیکر

بعد از اینکه نوشیدنی پر از یخ، میوه و سایر مواد دیگر را به‌خوبی با شیکر به‌هم زدید، باید آن را به به درون لیوان اصلی بریزید. صافی شیکر را برای جلوگیری از ورود خرده‌های یخ و میوه به‌کار می‌برند. بازه قیمتی صافی‌های شیکر از 105 هزار تومان تا 300 تومان مختلف است. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

مادلر

به مثابه گوشت‌کوب، مادلر برای له‌کردن میوه و سبزیجات درون نوشیدنی‌های سرد کاربرد دارد. موهیتو و انواع کوکتل‌ها جزو همین نوشیدنی‌ها هستند. با مادلر می‌توان مثلا لیمو و نعنای داخل لیوان را کوبید و نوشیدنی موهیتو را بدون مخلوط‌کن تهیه کرد. مادلرهای چوبی با حدود 100 هزار تومان، استیل ته پلاستیکی با 150 هزار تومان و تمام استیل را با حدود 200 هزار تومان از بازار می‌توانید تهیه کنید.

شیکر

نوشیدنی‌های ترکیبی مانند کوکتل یا قهوه‌های مخلوط را نمی‌توان هربار داخل مخلوط‌کن ریخت، دکمه‌اش را فشار داد و پس از سرو، دوباره دستگاه را تمیز کرد. شیکر به درد ترکیب‌کردن حجم‌های کم نوشیدنی‌های مایع می‌خورد.

این ابزار از بدنه، سرپوش و صافی تشکیل شده‌است. شیکر دو نوع دارد که مدل بوستون آن بیشتر دست باریستاها دیده می‌شود. قیمت شیکرهای استیل دستی از 210 هزار تومان و شیکرهای برقی از 7 میلیون تومان شروع می‌شود.

لوازم مورد نیاز بار سرد

لوازم مورد نیاز بار سرد

مت بار سرد

رو میز بار کافه‌ها همیشه پر از لیوان، فنجان، پات و دیگر ابزار و وسایل موردنیازشان است. هرچه کافه شلوغ‌تر، امکان سر خوردن، کثیف‌شدن میز و شکستن وسایل بالاتر می‌رود. مت‌ها چاره حل مشکلات میز شلوغ هستند. مت‌ بار سیلیکونی از سرخوردن و ضربه‌دیدن لیوان‌های شیشه‌ای و افتادن ابزار فلزی شما جلوگیری می‌کنند. مت بارها بسته به اندازه‌شان از 100 هزار تومان به بالا قیمت دارند.

استند سیروپ

اگر به عنوان مدیر کافه به مرتب‌بودن و تمیزی اهمیت می‌دهید، سیروپ‌هایتان را داخل استند بگذارید. استند سیروپ جایگاه فلزی یا جنس‌های دیگر است که از بطری‌های سیروپ شما نگهداری می‌کند. استند سیروپ را با هزینه 190 هزار تومانی می‌توانید در بازار بیابید. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

پمپ سیروپ

سیروپ طعم‌دهنده نوشیدنی‌های تلخ قهوه هستند که در بطری‌های شیشه‌ای کوچک قرار می‌گیرند. شما برای راحتی بیشتر کار می‌تواند پمپ‌های مخصوص را به محفظه شیشه‌ای متصل کنید تا اضافه‌کردن آن به نوشیدنی تسهیل شود. پمپ سیروپ برند مونین در بازار ایران، با قیمت 125 هزار تومانی در دسترس است.

اسکوپ قهوه و بستنی

دو نوع اسکوپ در کافی‌شاپ‌ها دیده می‌شود. اولین اسکوپ مخصوص اندازه‌گیری مقدار قهوه موردنیاز برای هر شات است. با این اسکوپ، مقدار قهوه موردنیاز را جدا می‌کنند و داخل دستگاه می‌ریزند. اسکوپ قهوه یا تمپر را، از نوع پلاستیکی با قیمت 5 هزار تومانی تا برند گتر با قیمت‌های 200 هزارتومانی به بالا می‌توانید خرید کنید.

اسکوپ دوم، برای شکل‌دادن به بستنی است. اسکوپ نوع دو به بستنی شکل کروی می‌دهد و آن را آماده سرو در کاسه، روی دسر یا نوشیدنی می‌کند. اسکوپ استیل بستنی با هزینه 60 هزار تومانی به بالا در بازار موجود است.

انبر یخ

وقتی صحبت از بار سرد می‌شود، یخ نقش مهمی را ایفا می‌کند. انبر یخ وسیله‌ای برای جابه‌جایی یخ است که شیوه کارکرد ساده‌ای هم دارد. انبرهای یخ از نمونه‌های معمولی 10 هزار تومانی تا استیل طلایی فلورانسی موجود است که 330 هزار تومان قیمت دارند.

شات ریز

وسیله‌ای است که روی در بطری‌های شیشه‌اس قرار می‌گیرد و از نشت‌کردن مایع درون آن جلوگیری می‌کند. جنس استیل و طراحی خاص شات‌ریز باعث می‌شود تا ظاهری شکیل به بطری‌ها نیز بدهد. شات‌ریزهای استیل را با 60 – 70 هزار تومان می‌توانید تهیه کنید. برای بار سرد به چه لوازمی نیاز داریم؟

لوازم مورد نیاز بار سرد

لوازم بار سرد بسیار متنوع می باشد و برخی از آن ها ممکن است با توجه به منو کافه اصلا مورد نیاز نباشد. پیشنهاد ما این است پیش از راه اندازی کافه در ابتدا با شرکت هایی که در زمینه راه اندازی کافه فعالیت می کنند مشورت های لازم را داشته باشید و بهترین منو را برای کافه ی خود بنویسید. سپس می توانید محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

 

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره رایگان