خدمات

قهوه ساز سایفون چیست؟

قهوه ساز سایفون چیست؟

قهوه ساز سایفون

قهوه ساز سایفون بهترین وسیله برای کافه

قهوه ساز سایفون چیست؟

قهوه ساز سایفون چیست؟ طرز تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون به چه صورت است؟ یکی از پرطرفدارترین و زیباترین قهوه سازهای نسل سوم که ظاهر بسیار شیکی دارد و گاها مشاهده شده که از آن حتی به عنوان وسایل تزئینی هم استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم دقیقا بدانیم که قهوه ساز سایفون چیست و تاریخچه آن برای کجاست. اگر قصد خرید قهوه ساز سایفون را دارید و یا اینکه می خواهید از قیمت انواع آن اطلاعاتی را کسب کنید می توانید به وب سایت فیدار سورن مراجعه کنید و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

تاریخچه قهوه ساز سایفون

پیش از اینکه بگوییم قهوه ساز سایفون چیست می خواهیم بدانیم از کجا آمده است. در مورد اینکه این نوع قهوه ساز از کجا آمده است دو نظریه در حال حاضر وجود دارد. برخی می گویند که در دهه 1830 این دستگاه توسط یک فرد آلمانی برای اولین باز ساخته شده است و برخی دیگر معتقدند که این دستگاه در سال 1840 توسط فردی فرانسوی ثبت اختراع شده است.

لیست قیمت لوازم کافه

شکل ظاهری این دستگاه با نمونه اولیه آن تفاوت چندانی ندارد. شاید تنها تفاوت آن نوع جنس قوری های شیشه ای آن باشد. چرا که در سده 1800 جنس شیشه ها کاملا شکننده بوده و این روزها شیشه ها نشکن می باشد.

اواخر قرن بیستم استفاده از سایفون کم‌رنگ شد. زیرا مردم به دنبال راهی ساده‌تر برای دم‌کردن قهوه در خانه بودند. امروزه دوباره استفاده از سایفون افزایش یافته است و می‌توان آن را در کافی‌شاپ‌های تخصصی یافت. سازنده‌های بزرگی در دنیا انواع سایفون‌ها را تولید می‌کنند و هر دو مدل روگازی و رومیزی آن تولید می‌شود.

تاریخچه قهوه ساز سایفون

تاریخچه قهوه ساز سایفون

تاریخچهٔ قهوه‌ساز‌ خلأ بدون این که از قهوه‌ساز‌های هم‌تراز سخن بگوییم ناقص است. قهوه‌ساز هم طراز نوعی سایفون است که محفظه‌‌های آن به جای این که یکی روی دیگری باشد در کنار هم قرار دارد و ظاهر آن کمی پیچیده‌تر به‌نظر می‌رسد. همچنین برخلاف سایفون‌های استاندارد که باید حواسمان باشد شعله را به‌موقع خاموش کنیم، قهوه‌ساز‌های هم‌تراز طوری طراحی شده‌اند که وقتی محفظهٔ آب خالی شد شعله خودبه‌خود خاموش می‌شود. به این صورت که وقتی محفظهٔ آب خالی شد سبک می‌شود و به سمت بالا می‌رود، درپوش شعله که قبلاً به محفظهٔ آب تکیه داشت بسته می‌شود و شعله خاموش می‌شود.

قهوه ساز سایفون چیست؟

قهوه ساز سایفون وسیله ای است که به کمک خلا هوا در دو مخزن که روی هم سوار می شوند کار می کند. با استفاده از این روش می توانید یک قهوه دمی داشته باشید. سایفون در واقع با استفاده از فشار بخار آب و خلایی که ایجاد شده است قهوه را به روش غوطه وری دم می کند. این دستگاه یکی از لوازم قهوه دمی محسوب می شود که در میان کافه داران بسیار محبوب است. قهوه ساز سایفون در دو مدل 5 کاپ و قهوه ساز سایفون 3 کاپ ارائه می شود که می توانید از فیدار سورن تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه دمی

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون

تا بدینجا متوجه شدید که قهوه ساز سایفون چیست. حال می خواهیم در مورد طرز تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون به بحث و بررسی بپردازیم.

آماده کردن قهوه با قهوه ساز سایفون بسیار راحت می باشد. اما نباید انتظار داشت که در همان دفعات اول به طعم و مزه ایده آل رسید. قطعا با تمرین و تکرار به طعم دوست داشتنی خود می رسید.

برای درست کردن قهوه با این قهوه ساز مراحل زیر را انجام دهید. می توانید از قهوه ساز کمکس 3 کاپ استفاده کنید.

در اولین قدم باید دان قهوه را آسیاب کرد. برای دم کردن قهوه با سایفون باید دانه های قهوه را در اندازه متوسط آسیاب کرد. اندازه دانه های قهوه باید کمی از اسپرسو درشت تر باشد.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون

بعد از آُسیاب کردن قهوه، آب را در درون قوری قهوه زیرین می ریزیم. سپس فیلتر مخصوص این قهوه ساز را درون قوری قهوه بالایی قرار داده و فنر آن را از درون لوله ای که این دو قوری را به هم متصل می کند، عبور می دهیم.

سایفون را بر روی حرارت قرار می دهیم. حرارتی که برای این قهوه ساز مناسب است، وارمر و برنر می باشد. زمانی که آب به جوش آمد از لوله اتصال دهنده دو قوری بالا رفته و وارد مخزن قهوه می شود.

در این زمان پودر قهوه را به آب اضافه می کنیم و با یک قاشق یا یک ابزار دیگر آن را هم می زنیم تا آب و پودر  قهوه به خوبی با هم ترکیب شوند.

بعد از گذشت چند دقیقه قهوه ساز سایفون را از روی حرارت برمیداریم. با کم شدن حرارت خلا موجود در قوری زیرین باعث می شود عصاره قهوه از قوری بالایی به قوری پایینی ریخته شود.

بعد از اینکه کاملا عصاره قهوه به مخزن پایینی وارد شد، مخزن بالایی را برداشته و قهوه ای که آماده شده است را در درون فنجان می ریزیم.

چند نکته برای دم آوری بهتر قهوه

می توان آب را از قبل به جوش آورد و سپس به مخزن آب بریزیم یا اینکه آب را مستقیما وارد مخزن کرده و اجازه دهیم درون مخزن به جوش آید. فقط در روش دوم ممکن است زمان به جوش آمده آّب کمی طول بکشد.

نسبت آب و پودر  قهوه کاملا سلیقه ای است، اما برای اولین بار می توانید از ترکیب ۷ گرم قهوه و ۱۰۰ سی سی آب استفاده کنید.

میزان دم کشیده قهوه از ۷۰ ثانیه تا ۱۲ دقیقه می باشد. این زمان به نوع قهوه و سلیقه شما بستگی دارد.

قهوه ساز سایفون به لوازم جانبی قهوه نیاز ندارد.

قهوه ساز سایفون داره گنجایش مخزن های متفاوتی می باشد. هم میتوان برای استفاده شخصی آن را خریداری کرد و هم برای محل کار، فروشگاه های کوچک، … .

برای خرید و یا دریافت قیمت قهوه ساز سایفون می توانید همین حالا به مجموعه فیدار سورن مراجعه کنید و این محصول را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *